1.8mpi

  • Harry156SW

    Volgens mij is die 1.8mpi motor die in de nieuwe 159 zit dezelfde als die 1.8mpi in de Fiat Croma, een OPEL motor dus. Waarom zijn ze gewoon niet doorgegaan met die lekkere 1.8 twin spark motoren, zie zijn ook 140PK, maar dan wel echte Alfa-motoren.

  • Marley

    Harry156SW schreef:

    > Waarom zijn ze gewoon niet doorgegaan met die lekkere 1.8

    > twin spark motoren, zie zijn ook 140PK, maar dan wel echte

    > Alfa-motoren.

    Correctie , echte FIAT motoren ;):D

  • Harry156SW

    Beter dan OPEL motoren toch? :?

  • boxer33

    maar het is geen alfa motor, dus gewoon echt einde alfa

  • Artc29

    De twin spark motoren kunnen niet meer voldoen aan de emissie en verbruikseisen,

    en zijn ook niet meer te upgraden.

    Kortom verouderd.

  • Lon

    De alfa 159 is ook een FIAT….

    Alleen dan wel een FIAT volgens Alfa Traditie en dus MET Emotie en Karakter dat in tegenstelling tot een FIAT waar GEEN Emotie of Karakter in zit.

    De motor is in 1 fabriek ontworpen.. de FIAT ALFA Fabriak… Waar ook de JTS, JTD, TS etc etc zijn ontwikkeld. Er is geen echte FIAT of ALFA motor meer.. dan moet je terug naar de jaren 90 en eerder.

    Als je echt Alfa wilt rijden dan zul je bv. een Spider, Bertone, GTV, 33, 75 e.d moeten aanschaffen..

    Greetz

    Lon

    Registro TrentaTre.

  • sjoerd

    Fiat werkt samen met GM,hier doen verschillende auto merken aan mee zoals Opel.

  • Selespeed.info

    Artc29 schreef:

    >

    > De twin spark motoren kunnen niet meer voldoen aan de emissie

    > en verbruikseisen,

    > en zijn ook niet meer te upgraden.

    > Kortom verouderd.

    De huidige twin spark motoren voldoen aan de Euro 4 norm. Dat kostte wel wat moeite, maar het is Alfa nog wel gelukt.

    Dat de motor aan toekomstige normen niet meer gaat voldoen, kan ik me wel wat bij voorstellen. Op zich is het voor dit ene blok niet echt boeiend of het een twin spark is of niet. De 159 met 1.9 JTS is al geen sprinter en de 159 met 1.8 mpi zal zeker niet voor degenen zijn die sportiviteit zoeken (want 140 pk is gewoonweg te weinig voor een auto van ruim 1400 kg).

  • johnny jtd

    te weinig , in welk opzicht ………wordt het gevaarlijk omdat je met de rest van het verkeer niet meer mee kan komen , en nog wel in nederland ? Een evt. inhaalactie kan verkeerd ingeschat worden met slechts 140 pk. ?

    Nee, het zit zo langzamerhand in ons hoofdje als we niet in de 8 seconden (liever in nog minder)……op de 100 zitten , echter ik heb het zelden nodig om in de 10 seconden op de 100 te zitten , waarvoor dan wel ?

    Nou, het is leuk . OK dat is wat anders …..

  • Selespeed.info

    Alfa Romeo staat bij mij o.a. voor sportiviteit en 140 pk / ruim 1400 kg valt bij mij nadrukkelijk niet onder de categorie sportief.