1.8mpi

  • johnny jtd

    wat is dan de maatstaf ?

  • san

    Over verouderde blokken gesproken…2.2jts is afgeleid van n blok wat jaren geleden al in n Frontera zat. Ik had zelf nog hoop dat 1.8 in 159 de vertrouwde twinspark zou zijn(onderblok is dan wel Fiat) maar dit tsss. Kun je ook net zo goed in n Vectra gaan rijden scheelt ook weer in afschrijving.Harry156SW schreef:

    >

    > Volgens mij is die 1.8mpi motor die in de nieuwe 159 zit

    > dezelfde als die 1.8mpi in de Fiat Croma, een OPEL motor dus.

    > Waarom zijn ze gewoon niet doorgegaan met die lekkere 1.8

    > twin spark motoren, zie zijn ook 140PK, maar dan wel echte

    > Alfa-motoren.

  • Selespeed.info

    johnny jtd schreef:

    >

    > wat is dan de maatstaf ?

    Dat mag een ieder voor zichzelf invullen. Ik zou zeggen: ga een proefrit maken met een 159 met 1.8 mpi motor en oordeel zelf of je 10 kg per pk een sportieve combinatie vind.

  • cees

    dit moet iedereen zelf invullen,

    je heb dan wel een prachtige koets en de sportiviteit springt eraf, maar moet je dan wel schikken in rol van schaap in wolfskleren

    maar als je dus niet meer mee doet bij die kinderlijke stoplicht sprintjes en je zet de cruise control steeds op de max snelheid + 10% tellerafwijking, dan is het in ieder geval een economische keuze want qua aanschaf, verbruik, boete's en indien van toepassing bijtelling spaar je wel wat pingels.

    En eigenlijk kom je relaxed rijdend (je hebt immers alle tijd) dan tot de conclusie dat je steeds illegaal wordt ingehaald door een boel onnodige auto's voor het verkeersbeeld in dit land zoals dikke V6-en, GTI's, zwaarlijvige SUV's die nooooit de verharde weg verlaten.

  • johnny jtd

    dus hoe meer pk , hoe sportiever …..Nee ik reageerde op het bericht dat de motor te weinig pk had voor die auto . Een top van 206km/h en 10.6 voor de 100 is zo slecht niet. De pk's zitten tegenwoordig vooral in ons hoofd……( en dat in nederland …)

  • Selespeed.info

    johnny jtd schreef:

    >

    > dus hoe meer pk , hoe sportiever …..Nee ik reageerde op het

    > bericht dat de motor te weinig pk had voor die auto . Een top

    > van 206km/h en 10.6 voor de 100 is zo slecht niet.

    Eigenlijk is het: hoe lichter hoe sportiever. Liever 100 pk in een 800 kg zware auto dan 200 pk in een 1.600 kg zware auto. Of te wel de Allegerita is het sleutelwoord :)

    Ik geef wel toe dat de kille cijfers nog niet zo slecht zijn, maar het gaat erom hoe je de prestaties ervaart. En de 1.9 JTS vond ik op dat vlak al behoorlijk tegen vallen, laat staan een 1.8 mpi

    johnny jtd schreef:

    >

    > De pk's zitten tegenwoordig vooral in ons hoofd……( en dat in

    > nederland …)

    Ik heb ze liever onder de motorkap dan in mijn hoofd (ook in Nederland) ;)

  • johnny jtd

    ''want 140 pk is gewoonweg te weinig voor een auto van ruim 1400 kg).''

    daar reageerde ik op selespeed.

    In mijn ogen onzin ( hoewel het natuurlijk stoer staat dat te melden ) , menigeen droomt van een top van 206. Kijk vandaag ook eens in de telegraaf , wordt niet bepaalt geproken van een tekortkoming.

  • Selespeed.info

    johnny jtd schreef:

    >

    > ''want 140 pk is gewoonweg te weinig voor een auto van ruim

    > 1400 kg).'' daar reageerde ik op selespeed.

    > In mijn ogen onzin

    In jouw ogen onzin, in mijn ogen niet. Bij Alfa Romeo denk ik o.a. aan sportiviteit en bij 10 kg per pk denk ik niet aan sportiviteit en dat beeld werd bij mij al helemaal bevestigd toen ik proefreed met een 1.9 JTS. We kunnen er gewoon niet omheen dat de 159 een zware auto is (met redenen, maar dat terzijde). De 159 is zelfs zwaarder dan de 166 en dan vind ik persoonlijk dat 140 pk te weinig is (voor een benzinemotor wel te verstaan). Het geeft toch niet dat ik een andere mening heb dan jij?

    johnny jtd schreef:

    >

    >( hoewel het natuurlijk stoer staat dat te melden )

    Je hebt wel humour. Ik vind niets ‘stoer’, daar ben ik veel te oud voor ;)

  • johnny jtd

    ik ben (4….)er, maar ik reageerde hier op want 140 pk is gewoonweg te weinig voor een auto van ruim 1400 kg). en dat vind ik grote onzin , heeft ook niets met subjectiviteit/sportiviteit van doen want dan kan de GTA nog tekort schieten:''

    Zie de telegraaf van vandaag…..

  • Alfa33QO=SaVaLi VIP'd Polo

    Voortaan zien we jou dus in een Vectra rijden?

    ;)

    Mooi, komt er weer wat meer exclusiviteit.