1.8mpi

  • Artc29

    Natuurlijk is 140 pk genoeg voor een auto van 1600 Kg.

    In Nederland heb je immers met 50 pk al genoeg vermogen als je je aan de snelheidslimieten houdt.

    De 159 is meer een limousine om relaxed grote afstanden te rijden met daarbij een bovengemiddelde wegligging.

    Als je hem daarvoor gebruikt is het een prima Alfa en zeker sportiever dan vele andere merken in hetzelfde segment.

    Het ligt er net aan wat je zoekt in een auto.

    Ik vindt de Alfa's zowiezo te zwaar worden en dat geldt voor alle merken.

    Dat gaat ten koste van de lichtvoetigheid en levendigheid van een auto, het gewicht moet worden meegezeuld, hoe je het ook bekijkt.

    Voor het gooi en smijtwerk zou ik geen 159 kopen, daar is ie niet voor op de markt gebracht en voor dat doel is 140 pk te weinig verpakt in een koets van 1600 kilo.

    En ja, ik heb erin gereden en vond hem te soepel, te stil en voor het rijgevoel te zwaar.

    Deze Alfa paste in de verste verte niet bij mijn rijstijl en beleving die ik wil.

    Voor mij was het 3 keer niks……………

    Zelf heb ik ook een Fiat/Alfa fabrikaat en die is meer Alfa dan wat er tegenwoordig op de markt wordt gebracht.

    Een fijne 8 klepper 2.0 Ts die al schreeuwend na 7 seconden op de 100 zit.

    Dat is mijn ding, maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

  • johnny jtd

    dit is goed verwoord en kan ik alleen maar mee eens zijn, want genuanceerd.

    Ik rij meer km in duitsland dan nederland en verbaas mij telkens om de pk zucht in een landje waar je geen meter meer kan rijden en volledig vlak is en barst van de cameras…….o ja , met mijn dieseltje op de Nordschleife kom ikwel veel pk 's tekort , en dat zit niet tussen de oren maar is zuivere realiteit.

  • sjoerd

    Het mag dan wel allemaal te zwaar worden voor een 140 pk motor maar ik denk dat het financiele plaatje veel erger wordt.

    Toren hoge wegenbelasting en de benzine word ook steeds maar duurder.

    Een 22jarige krijgt zo´n 159 niet eens op naam of verzekering ivm dat gewicht en dan is dit nog maar een instap model……….

    Wordt de nieuwe 166 straks dan 2ton?

    Degenen die in de handen wrijven zijn de ambtenaren!

    Wat zijn we dan al diep gezakt hier in Nederland…….

  • Victor

    Alfa Romeo is synonymous with sportiness in my mind, and 140 horsepower and more than 1400 kilograms clearly do not qualify as sporty. buildnow gg