Positieve zaken aan Alfa Romeo

• maria mv jennifer

we zijn met de 155 naar italie gereden

de tempratuur kwam amper omhoog

hij reed als een tiet hahaha

hier voor hebben we een 33 gehad

die was niet stuk tekrijgen

hij viel bijna uit elkaar

maar de moter bleef lopen

ookal klonk ie als een koffie molen

hij bracht ons overal heen

maar we moesten hem weg doen omdat hij niet meer door de keuring kwam

naar de sloop dus

met veel pijn in ons hart :-(

groetjes maria

• Tom Squadra33

Rij nog steeds vrolijk rond in mijn 33 1.7 ie met 382.000 km op de klok met originele motor die een aantal keren per jaar het circuit mag zien.

Ben van mening dat er geen echte opvolger van de 33 is verschenen dus blijf maar doorrijden in de hoop dat de te verschijnen ‘kleine’ Alfa een waardig opvolger zal zijn.

• willemseles

Tijd om een “my review” aan te maken op autoweek.nl Tom ( mijn hoge punten beoordeling heb je alvast).

• Tom Squadra33

Staat al een my review over de 33 1.7 ie maar toen had ik minder kilometers op de teller staan.

Sindsdien niet zo veel veranderd. Wel Quaife sper differentieel erin gezet om meer tractie te krijgen. Hiermee nog leuk een Ferrari gepest op de Nurburgring die me op een gegeven moment zat was en me langs liet. Daarna crashte ik in de vangrail zodat ik ook de gelegenheid had om naast de voorschade de auto van Alfa roze in Alfa rood te laten spuiten en een WTCC look mee te geven.

• 156 2.5 V6 SW

Alfa's zijn als sex.

Ik stap de deur uit, loop op d'r af, ik zie d'r flank glanzen. Ik druk op m'n afstandsbediening en met een knipoog begroet ze me. Terwijl ik d'r deur open doe (aan d'r mooie deurgreep) laat ze uitnodigend langzaam d'r binnenverlichting oplichten. Ik laat me langzaam in ‘t aangename leer glijden, radio erin, gordel vast (it’s gonna be a bumpy ride), sleutel in ‘t kontact… vroemmmm. Een tevreden brom klinkt. Rustig de straat uit en richting snelweg. Ik laat iedereen maar rustig inhalen en met koude motor doortrekken bij de stoplichten. Mijn fun komt nog wel. Na +/- 15 minuten draaien we de snelweg op, ’t is rustig. In z'n drive, sportstand, gas onderin en gaan. Het rustig vroemen verandert in een harde lange brul. In no time 150+ (ik weet da't ‘t niet mag maar ’t is zo lekker). Op m'n werk… sleutel uit ‘t kontact, radio d’ruit, deur open, uitstappen en met tevreden kijk ik naar een wederom knipogend en dampend ‘monster’ dat wil zeggen: werkse en tot straks.

Voorspel, fun, knallen, sigaret…

• willemseles

Zo ! , bijna 95 dkm in 2,5 jaar.

• Tom Squadra33

Nou je het schrijft. Gaat inderdaad hard met woon-werkverkeer en tripjes naar races in het buitenland of bezoeken Nurburgring.

Gelukkig rijdt de auto zo'n 1:12 gemiddeld.

• Jake

Wat een droevig sex-leven!

J.

• 156 2.5 V6 SW

Jake,

er zijn mannen die niet elke nacht met een compleet zweeds vollybalteam in de touwen hangen.

(lees 't ook eens met een cliché-knipoog)

• Gert

Wel lars,

Onder je naam staat een zeer positief punt van Alfa Romeo, namelijk

33 1,7 8v

Zo een heeft mijnvrouw ook. Laatst eens wezen kijken naar bijvoorbeeld een 145 (2,0 QV natuurlijk) maar mijn vrouw was daar zeer kort in. Ze wil de 33 nooit kwijt, koste wat kost.

Gelukkig kost het niet zoveel momenteel want er gaat simpelweg nooit iets duurs en belangrijks stuk…

Groet,

Gert