Over Audi hoor je me niet, is buiten Alfa om , 1 van me favoriete merken zowel technisch als qua uiterlijk. Renault echter zal mij nooit bekoren. Ten eerste de modellen vind ik afschuwelijk (over smaak valt niet te twisten). Ik heb verschillende keren gehoord , gelezen en van bekenden dus ervaren dat de Megane Scenic een rampebak is. Bekend fenomeen van Renault zijn versnellingsbakken die de geest geven en enorm veel motor storingen. Op mij werk heeft een collega (inmiddels ex-collega) een Renault Megane station van 2006 gehad. Hoeveel keer dat die auto terug is geweest de garage is op 4 handen niet te tellen. Motorstoringen, storingen in de electronica waardoor hij niet wilde starten, deuren niet op slot gaan, deuren niet van het slot gaan. airco die kapot ging, trillingen in het stuur doordat het voorterrein niet goed was noem maar op. Die auto heeft nu amper een ton gelopen. Dat Renault in de f1 goed was (nu is het aardig afgezakt) heeft naar mijn mening niks met techniek te maken in de personen auto branche. Dat ze daar goede motoren maken (wat ook is) is bullshitt om dan te zeggen dat hun gewone motoren ook goed zijn. Als je daar na rekent moet de Ferrari de beste motor zijn gezien de prestaties en dus ook beter dan Toyota, Honda, BMW?? Bullshit dus!! Alfa heeft in de racesport al genoeg van hun kunnen getoond maar dat staat voor mij compleet los van het feit hoe het met de kwaliteit is ten aanzien van personen auto's
Alfa maakt trouwens 1 van de beste dieselmotoren in samenwerking met Fiat. de JTD ,motoren doen zelfs niks onder voor Volkswagen (en die hebben toch de naam??) Opel gebruikt voor diesel motoren de JTD motor omdat deze gewoon de betrouwbaarheid heeft bewezen.
Als jij een keer een 156 heb gehad waar je problemen mee had wilt helemaal niets zeggen dat iedere 156 en iedere Alfa zo is. Ieder merk heeft gewoon om de zoveel auto's een keer een slechtere er tussen zitten. Dat is een algemeen bekend feit.