van alfa naar slopel

• Johan

Over Audi hoor je me niet, is buiten Alfa om , 1 van me favoriete merken zowel technisch als qua uiterlijk. Renault echter zal mij nooit bekoren. Ten eerste de modellen vind ik afschuwelijk (over smaak valt niet te twisten). Ik heb verschillende keren gehoord , gelezen en van bekenden dus ervaren dat de Megane Scenic een rampebak is. Bekend fenomeen van Renault zijn versnellingsbakken die de geest geven en enorm veel motor storingen. Op mij werk heeft een collega (inmiddels ex-collega) een Renault Megane station van 2006 gehad. Hoeveel keer dat die auto terug is geweest de garage is op 4 handen niet te tellen. Motorstoringen, storingen in de electronica waardoor hij niet wilde starten, deuren niet op slot gaan, deuren niet van het slot gaan. airco die kapot ging, trillingen in het stuur doordat het voorterrein niet goed was noem maar op. Die auto heeft nu amper een ton gelopen. Dat Renault in de f1 goed was (nu is het aardig afgezakt) heeft naar mijn mening niks met techniek te maken in de personen auto branche. Dat ze daar goede motoren maken (wat ook is) is bullshitt om dan te zeggen dat hun gewone motoren ook goed zijn. Als je daar na rekent moet de Ferrari de beste motor zijn gezien de prestaties en dus ook beter dan Toyota, Honda, BMW?? Bullshit dus!! Alfa heeft in de racesport al genoeg van hun kunnen getoond maar dat staat voor mij compleet los van het feit hoe het met de kwaliteit is ten aanzien van personen auto's

Alfa maakt trouwens 1 van de beste dieselmotoren in samenwerking met Fiat. de JTD ,motoren doen zelfs niks onder voor Volkswagen (en die hebben toch de naam??) Opel gebruikt voor diesel motoren de JTD motor omdat deze gewoon de betrouwbaarheid heeft bewezen.

Als jij een keer een 156 heb gehad waar je problemen mee had wilt helemaal niets zeggen dat iedere 156 en iedere Alfa zo is. Ieder merk heeft gewoon om de zoveel auto's een keer een slechtere er tussen zitten. Dat is een algemeen bekend feit.

• Spider / GT Q2 (ex 156)

Wat een verhalen ……………

Lijkt me helder dan iemand die van een 156 naar een Laguna overstapt, echt iets heel anders zoekt in een auto dan wat je in een Alfa vindt.

Op zich wel aardig dat een Renault rijder een frequente bezoeker van een Alfa-site is ……………..toch heimwee??

(ik ben al een jaar of 20 Alfa rijder en dus van oud tot vrij nieuw. 1 keer geknapte distributieriem (100% garantie) maar verder nooit stilgestaan. En af en toe een rammeltje geeft aan dat de auto's door mensen en niet alleen door robots worden gemaakt! ;-) ).

• Erwin

ja maar 1 op de 2 slecht maakt je een B merk ;)

• Erwin

Hoezo Renault rijder ? ik heb ook een mg tf en een audi A6 ? autoliefhebber ook goed ?

De 3.0 v6 is gewoon en super wagen en toch echt degelijker dan een alfa.

En onderstaande foto laat je zien dat een v6 niet saai hoeft te zijn.

Het is niet mijn auto, maar de keuze tussen dit en een oude 156 is snel gemaakt.

De 159 heeft een mooie body,maar is van binnen oer en oer lelijk.

groet, een tevreden laguna rijder !

• Spider / GT Q2

Inderdaad zonder enige twijfel zou ik kiezen voor die 156. Al dat kunststof zou een auto niet nodig moeten hebben. Zo vind ik dat die 156 ook het mooiste is zonder extra spoilers oid. Maar de bekende smaak waar niet over te twisten valt (wel veel te schrijven).

Overigens vergelijk ik in mijn vorige stukje die 156 met de Laguna zoals jij dat ook doet, Die A6 is een andere (prijs)klasse en die MG ……………. staat me nog goed bij toen ik een aantal jaar terug met mijn spider en 6 andere cabrio's met Autovisie in de winter naar de poolcirkel ben gereden. Die Autovisie redacteuren hadden het regelmatig over wat voor een enorme K auto die MG toch ook was. Echt gebeurd: rijdende op besneeuwde wegen werd de MG door de Zweedse politie aan de kant gezet omdat men dacht dat de rijder dronken was. Was broodnuchter maar slaagde er niet in om in die moeilijke omstandigheden de auto recht te laten rijden. In dat soort omstandigheden merk je echt hoe goed een auto is. (behoeft natuurlijk geen betoog dat de 3 meerijdende spiders zonder problemen de tocht volbracht hebben).

Veel plezier (en af en toe sterkte) met je wagenpark.

• Erwin

HAHA een oude 156 kiezen voor een 3.0 v6 (wat een verstand van auto's) nu snap ik meteen waarom er vaak niks klopt van die auto verslagen in bladen ;)

mocht je met een mg hebben gereden die dwijlt dan heb je met het oude type MGF gereden en niet met de MG-TF de TF heeft de gasvering weggelaten en een net wat ander onderstel gekregen dan de oude dweil.

Overigens wel lachen dat jij het over alfa's op de poolcirkel hebt !! die 156 die ik had pruttelde enorm wanneer hij koud was net als veel alfa's dat doen s'ochtends. peperdure rekeningen gehad van de dealer en nooit weggekregen.

En nu net dat merk rijd de poolcirkel rond :D:D

Lachen man.

Nee hou alfa maar lekker en schep vooral bij je vrienden en familie goed op over alfa ';)

Overigens zit er kwa prijs wat ik voor de audi heb betaald(toen) en de laguna nu 20% verschil, zeg maar net zoveel als het verschil in nieuwprijs ;)

• Spider / GT Q2

Beste Erwin,

geen enkele behoefte om op te scheppen over Alfa.

Ben wel zeer tevreden over het totaal produkt en accepteer de in mijn optiek kleine afwerkingsfoutjes waaronder bv de soms optredende rammeltjes e.d.

Totaal beleving, looks en rijplezier maken het voor mij HET merk. Die tevredenheid steek ik niet onder stoelen of banken maar geen enkele behoefte om Ford, VW, Renault of andere rijders te bewegen om een Alfa te gaan rijden. Zit niet in de autohandel en krijg ook geen provisie oid, dus laat ieder graag zijn of haar keuze.

Wat mij betreft het laatste hierover maar uiteraard mag jij het laatste woord hebben.

• alfaromeo.startpagina.nl

mooi moment voor een slotje