van alfa naar slopel

• alfanaat

Ciao Alfisti……

Omdat mn AR dealer een outlet-store is begonnen in auto s tegen groothandelsprijzen moest ik wat anders..mn 156sw was aan een nieuwe riem/spanners toe …

maar; kreeg mailing van nieuwe dealer;

kom langs/gratis leenauto/gratis wasbeurt/gratis AR gadget…

Dus afspraak gemaakt, kreeg nieuwe Citroen C4 automaat mee,en kaart voor wasstraat en model van de 8c ….

Is dus de nieuwe tendens…mnnn…

gr

alfanaat

• Ferry 166

Snap de titel van het bericht niet icm met het verhaal….

• cieraron

ik ook niet!!

• Pino

Idem dito

• alfanaat

Beste mensen,

Ik bedoel dus dat een Opel-dealer het dealerschap van mn Alfa-dealer heeft overgenomen,

Was tot op heden goede aktie,maar stond te shaken om mn Alf af te geven voor die beurt……

t Zal wel nieuwe trend zijn, grote garages (24 vestigingen) die ons merk opslorpen.

maar de 8c van Bburago is wel mooi..

gr

alfanaat

• Erwin

En terecht !! ik heb nog nooit zo'n slechte bak gereden als de 156 !!

had ik ook nog een snelle en luxe uitvoering.(rustige rijder)

Maar voor mij de eerste 10 jaar geen alfa meer. ik was al wat schuchter maarja de jaren 80 waren toch ver achter ons(lees alfa). reparatie na reparatie deden mij besluiten hem weg te doen.

het is en blijft een probleem merk. en dat beetje extra wat je vroeger had(wegligging en sportiviteit) is door andere merken al ingehaald en verbeterd.

Jammer maar helaas voor mij geen alfa meer voorlopig.

• Johan

Dus als jij ooit een keer een probleem met een 156 heb gehad is het gelijk een slecht merk volgens jou? Zou iemand het ook over jou kunnen zeggen wat voor slecht persoon jij wel niet bent als diegene ooit een keer een meningsverschil heb gehad.

Je zal zeker wel zo een 13 in dozijn opel astra rijdertje zijn die lekker de menigte achterna hobbelt. Nou fijn blijven dan in je saaie opel of een nog saaiere Jap misschien. Ik weet wel beter, heb eerst ook een 156 gehad (goh erg he) en heb daar met heel veel plezier in gereden zonder enige probleem. Hoe zou dat nu toch komen dan??? Natuurlijk omdat het zo een slechte auto is zeker? Nu inmiddels de 2e Alfa, een 166 en ben voorlopig niet van plan deze weg te doen.

Veel plezier verder op het saaie grijze Opel forum of welke Jappebak forum het mag zijn, maar vertoon dat gezichtje van jou hier liever niet aub.

De groeten van een uitermate tevreden Alfa rijder

• Erwin

13 in een dozijn johan ? nou nee niet bepaald, naast ons landhuis net voor het zwembad is ons parkeer plekje net groot genoeg om er een stuk of 7 auto's te parkeren ;) wat er nu staat(inplaats van de bagger alfa v6) een dikke vette laguna 3.0 v6 van 2006(bomvol) een prachtige mg-tf van 2007(heerlijk snelle cabrio getekend door een italiaan :D) en een mooie Audi A6 van 2003.(wat moeten we daar nog meer over zeggen Johan? ) Maar zoals deze 13 in een dozijn man al zei de eerste 10 jaar geen alfa meer !

Quote johan: en heb daar met heel veel plezier in gereden zonder enige probleem. Hoe zou dat nu toch komen dan??? omdat je liegt dat je erbij neervalt ? :? een alfa die nooit wat heeft :D:D lachen johan. die van mij kwam van de dealer toen hij een paar jaar oud was en bijna niets op de teller had eerste eigenaar en dealer onderhouden. bij 5 jaar begon de alfa ellende en stopte pas toen ik hem weg deed.

het is en blijft gewoon een 2e rangs auto sorry dat ik je nu beledig ;)

• Johan

Erwin, Als een Alfa werkelijk zo slecht was dan hadden ze nooit geen 1 auto meer verkocht. Maar waarom kopen mensen dan nog een Alfa als het volgens jou zo slecht is? Als jij ooit een Alfa heb gehad die problemen vertoonde dan zijn dus gelijk alle Alfa's slecht? Goed bezig kerel.

Ik zal mijn boek over Renault maar dicht laten want anders beledig ik je, daar kan ik ook nog wel een boekje over openen hoor, laat maar zeggen een statenbijbel. Ik weet niet wat jij trouwens in de kwaliteit ziet van een MG, maar als een Italiaan volgens jou zo slecht is kan ik niet begrijpen dat een Engelse auto zoveel beter is.

Dat jij problemen heb gehad met je Alfa wil niet zeggen dat ik ze ook heb of had. Dus waarom zou ik liegen of moeilijk doen tegen een persoon als jij? Nou nee hoor dank je, wil me graag niet zo lagen scharen qua niveau. Mijn 156 was een prima auto, totdat ik er een ongeluk mee kreeg (of zegt dat volgens jouw wijze hersenstelseltje ook iets over de kwaliteit?? ) mijn 156 was zelfs eentje van de Selespeed uitvoering, de uitvoering die zoveel problemen moest hebben. Ik had er op het laatst 197000km op staan zonder één probleem. Kocht de auto afgelopen jaar in Juni en heb geen enkel probleem of storing gehad ermee. Maar dat kan dus niet volgens jou.

• Erwin

Johan, Het uiterlijk van de alfa valt weinig tot niets over te zeggen. Dat de betrouwbaarheid een stuk minder is als bij gemiddeld merk nemen de kopers op de koop toe ! van horen zeggen moet de 159 weer wat beter zijn dan de 156.

Maar in de jaren 80 kon je geen alfa rijden zonder techneut te zijn en je gereedschapkist in je kofferbak te hebben staan ! die tijd is ook met de 156 voorbij want buiten het feit dat ik heel veel reparatie's heb gehad heeft hij me nooit echt laten staan.

Betreft de renault ! prima merk met geweldige service en modellen boven 2004 hebben weinig last meer van de electronica.

Motorisch natuurlijk 1000x beter dan een alfa(zie resultaten uit de F1)

de alfa v6 zou volgens alfa zelf sneller moeten zijn dan de renault 3.0 v6 maar dit is zeker niet zo. kortom uit ervaring kan ik vertellen dat de alfa v6 een hondenhok is vergeleken met de renault v6. 1000x luxer en 1000x beter rijden.

De mg moet ik je gelijk in geven. dat is net zo bagger als alfa. maar de 160pk sterke motor in een 1000kg wegende wagen geeft je een hoop lol terug.;)

De middenmotor zorgt voor een wegligging waar iedere maar dan ook iedere alfa alleen maar van kan dromen, zelfs mijn renault v6 met Esp kan niet zo verschrikkelijk hard en strak door de bochten.

En het feit dat hij alleen wordt gebruikt als hobby wagen en hooguit 2000km per jaar rijd maakt een hoop goed.

Verstandigerwijs zwijg je maar over de audi want deze wagen is echt totaal niet op aan te merken. rijdt geweldig zit goed(helaas niet zoals de renault, maar beter dan alfa) en is pas echt degelijk.

Johan ieder zijn keus dat respecteer ik, maar voor mij voorlopig niet meer zo'n alfa.

veel plezier met je alfa