200.000 km

• Billy

Hee collega's,

Heb inmiddels de 2 ton bereikt met een 147 JTD en vraag me af of het niet eens tijd wordt om 'm in te ruilen. Ik ben een beetje huiverig voor de evt onderhoudskosten. Iemand ervaring met hogere km standen? Nog niet eens zo bang voor het motorische gedeelte maar meer voor de electronica etc.

De vraag is dus: gaan we richting de 3 ton en gokken we erop dat e.e.a. nog meevalt qua kosten of ruilen we hem in voor een JTD met een lagere km stand?

Groeten en bedankt voor de reakties

Billy

• henkie

pfff, watje:D

mijn 156 1.9 JTD 105 pk staat inmiddels op 315.000 km en rijd er elke dag nog minimaal 100 km mee. geen olie verbruik alle elektonika werkt nog steeds alsof het een nieuwe is.

verbruik ligt rond de 1 op 17 en gechipt door squadra naar 145 pk :D:D:D

ik zou zeggen op naar de 3 ton.

• Selespeed.info

Bij 2 ton is ze pas net ingereden.

Mijn 156 JTD kocht ik toen er al twee ton opstond :D

• maria mv jennifer

wij hebben de 155

en ze heeft nu de 227000 km gepaseert..

en rijd nog als een zonnetje..

wij waren de 2de eigenaar :D

maria

• Lars

Mijn 33 1.7 i.e.

301000 km

• Quadrifoglio

mmm…. Billy….

Een Alfa is een auto die je niet koopt voor het aantal km, betrouwbaarheid etc.!

Ik wil alleen maar zeggen dat als je een liefhebber bent je er gewoon lekker mee rond blijft tuffen en anders gewoon een degelijke wagen moet kopen! Ik vind dit een beetje een “domme” opmerking aangezien elke auto na 2 ton op de teller wel een keer wat zal mankeren…

Koop een VW of geniet van je bella en steek er wat geld in…

Ik heb genoeg onkosten aan mijn bella's gehad maar geniet er elke dag van!!!

Ciao Olaf

• Billy

Bedankt voor jullie reakties.

Ik heb besloten om er verder mee te rijden. Misschien dat de kosten nu wat hoger zullen worden maar aan de andere kant kan ik er ook iet goed afstand van doen. De wagen is namelijk bloedmooi. Prachtige parelmoer kleur met rood leer.

Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten.

Billy

• Billy

Tja, ik vond het anders wel een normale vraag.

Een dergelijke vraag deed zich waarschijnlijk bij jou ook voor toen je je vorige auto weg deed. Hou ik 'm of niet? Maar goed, ieder zijn mening.

Vriendelijke groeten

• Quadrifoglio

Hey Billy,

Goede keuze denk ik zo! Misschien was mijn vorige reactie iets te “enthousiast”, maar denk dat elke auto na 2 ton op de teller op een gegeven moment wel wat (meer) onderhoud nodig heeft.

p.s. mijn vorige alfa had 255.000 op de teller staan en die had ik gekocht toen hij al meer dan 200.000 km op de teller had staan (155 2.0). Ik heb daar heerlijk mee gereden tot iemand het nodig vond er achter op te knallen :(

Groeten Olaf

• Billy

Precies, dus het kan gerust. Ik lees van alle kanten dat een JTD heel wat kilometers mee kan draaien dus het zal wel lukken.

Er is wel een kleine op komst maar met wat passen en meten hebben we de geschikte kinderwagen gevonden. Als we die in de kofferbak leggen kan er nog net een pakje melk bij maar het past. Inclusief de maxicosi hebben we nog precies een plaats over voor de boodschappen etc. We gaan het proberen. Mocht het niet lukken dan gaan we over op de 156. Persoonlijk heb ik alleen meer met de 147. Cind deze net wat sportiever en net iets mooier qua interieur.

Groeten, Billy