Distributieriem gebroken - laat je niet piepelen

• Ferry 166

Je geeft net als een paar maanden geleden blijk niet goed te kunnen of willen lezen. Ik geef nogmaals niet af op de hele Alfa (dealer)organisatie zoals jij stelt. Ik keur de aktie van 1 dealer binnen de Fiat/Alfa/Lancia organisatie af ( dus niet alle ) en die van de importeur. Al is het alleen al door de blijkbare willekeur van Kroymans ten aanzien van het toekennen van coulance. Dat staat voor mij gelijk aan het ontbreken van een deugdelijk beleid. Niets meer en niets minder. Ik vind het enorm jammer dat ik na 22 jaar zover ben dat ik naar een ander merk ga kijken. Naast dit verhaal is het ook zo dat ik een jonge 166 meer van hetzelfde vind en de 159 geen alternatief.

• Frank

Ferry,

Ik heb 13 jaar lang alfa gereden, en als laatste een 156 GTA, waar al het onderhoud door een alfa dealer is uitgevoerd. Bij een constante snelheid op de snelweg van 120 km/h brak spontaan de distriebutieriem. Gewoon even € 4.300 schade, en zonder enige coulance, Ik had de folders voor een 159 al in huis, maar ben toch maar naar de audi dealer gegaan. En daar heb ik geen spijt van…..

• Ferry 166

Frank dat bedoel ik. ze laten je dus, zonder jouw details te kennen, blijkbaar ook staan. Ik weet niet wie je dealer was, maar dat zou niet eens uit mogen maken. Willekeur is mijn enige reaktie. Even afgezien van dat, ze jagen gewoon mensen die in de topmodellen rijden weg alsof ze in een Alto rijden. Dat zouden je ambassadeurs moeten zijn. Niet verkeerd opvatten als arrogantie voor mensen met een 147 o.i.d. want ik ben ook begonnen in een Sud van 2500 gulden. Het interesseert ze dus geen lor. Kroymans kijkt alleen naar de eigen portemonnaie denk ik dan. Zien de grote lijn niet, als fabrikant zou ik zo'n importeur er uit gooien. Ik ben, helaas zou ik bijna zeggen, ook naar een Audi aan het kijken.

• Huub156sw

…Goed gedaan, Ferry. Ik heb voor dit soort gevallen een tijdje geleden

een rechtsbijstandverzekering afgesloten. Scheelt een hoop geregel.

Huub156sw

• marco

Wat een verhaal, ik heb vorige week mijn 156 1.8 ingeruild voor een V50 2.4 170pk, ik heb er absoluut geen spijt van maar kijk ook zeker terug op goede Alfa kilometers, zonder problemen.

Het hele Kroymans verhaal zint mij ook niet zo, alleen de cijfers tellen, de mens niet meer.

Ferry, succes met het zoeken naar je nieuwe auto.

• _Alfa_Michel

Jemig Fer, rijdt je nu nog steeds Alfa (166) :)

Heb de Alfas vaarwel (voor dagelijks verkeer) gezegd, nu maar de BMW.

Groetjes!

Michel

• Ferry 166

Heee Michel! Ja al 4 1/2 jaar had daarvoor nog nooit een auto langer dan 2 jaar gehad, het beviel heel goed. En ik wist niet zo gauw wat ik anders moest. Zal nu wel een A6 TDI quattro worden als het aan mij ligt. Koop ik er wel een klassiek Alfaatje bij om vast te houden aan het goede oude gevoel. Jij nog in de 3 Diesel?? Nog wat leuks ernaast gescoord?

• Berlina

Zal wel anders was het wel _bmw_Michel :-)

• _alfa_michel

Na de GTA, de 3, nu weer een 3, werom 320d e91. Excellente auto. Ik heb een race alfa gehad, 75 V6 QV. Erg cool. Hebben de Spider nog he ;)

Volgende Alfa? Pas wanneer het achterwiel aangedreven wordt (en betaalbaarder dan de 8C)

Mijn nieuwe mailadres staat hierboven, geef me anders eens een mailtje !

Michel

• rob meijer

niet om flauw te doen oid, maar hetgeen de Alfa importeur doet is niet uniek en gebeurd ook bij andere inporteurs. Zo heeft mijn schoonvader eenzelfde ervaring met Ford en m'n zwager met zowel Audi als Volvo. Weliswaar niet met een distributieriem, maar wel met andere mankementen zoals een kapotte katalysator (Ford) net buiten de garantieperiode (wel 2 weken, helaas meneer….), kapotte aircopomp, kromme remschijven, kapotte luchtmassameter (allemaal Audi A6 Avant) en ga zo maar door. Ik denk dat het niet uitmaakt welk merk of welke importeur er achter staat, ze laten je gewoon in de kou staan. Ik ben na een 2-tal nieuwe auto's weer heel snel teruggegaan naar gebruikte auto's bij mijn lokale garage, waar service en aandacht voor de klant bovenaan staan. De service en klantvriendelijkheid is bij hedendaagse dealerbedrijven zo schrikbarend slecht en onbeschoft dat ik me daar niet meer vertoon.