Kogel is door kerk.
Na lang wikken en wegen (ca. 2 jaar al) heb ik vandaag m'n besluit (eindelijk) genomen en overgegaan tot de aanschaf van een nieuwe auto ter vervanging van mijn huidige 146 .
Ik kocht mijn 146 destijds voor ca. 33d guldens met net krap 20d kilometers op de teller en na vele plezierige kilometers (km stand 185d), is het nu toch echt tijd geworden.
M,n zoektocht begon allereerst bij AR. Van meet af aan heb ik GT in gedachten gehad ('t is en blijft een mooie auto) maar viel om uiteenlopende reden al vrij snel af
De MiTo kon (nog steeds trouwens) mij niet bekoren, de 159 is me te duur maar absoluut het AR logo waardig te dragen (m.n. de 3.2l V6, werkelijk fantastisch).
De Guilleta is me 2e hands ook nog te prijzig en ik wil perse een jonge auto. Na wat gemijmer over de voorganger van m'n 146, de 33, rationeel de knoop doorgehakt en een nieuwe/2e hands AR uit m'n hoofd gezet.
Al vrij snel wist ik wat de vervanger moest worden hoewel ik de auto, toen die uitkwam, niet echt bezonder vond, ben ik deze in de loop der jaren toch meer gaan waarderen.
Na gereden te hebben in een Fiat Grande Punto, Mini en nog wat alternatieven bekeken te hebben (Kia Rio……kuch ja inderdaad Kia….kuchkuch en Citroen DS3, Renault Megane Coupe)
ben ik vandaag tot aanschaf overgegaan van een Seat Leon 1.4tsi. Zilverkleurig met weinig kilometers en hoop hier net als met m'n Alfaatjes een hoop plezier aan te beleven.
Bij deze wil ik alle Alfisti veel plezierige en veilige kiometers toewensen en wie weet kom ik nog wel een keer kijken op een AR meeting.
Gegroet