pollenfilter vervangen

• jacob

mijn airco stinkt behoorlijk ,ik denk dat ik het pollenfilter moet vervangen .ik heb een 166 2.4 hoe moet ik dat doen.vr.gr.jaob

• Henry

Als de airco stinkt is dat doordat condenswater dat in de luchtkanalen blijft staan gaat stinken. Moet om de zoveel tijd eens gereinigd worden. Even bij een airco servicestation informeren hoe je dat het beste (zelf?) kunt doen. Het pollenfilter filtert alleen de lucht die de auto binnen komt en houd o.a. schadelijke deeltjes (pollen) tegen. Deze moeten normaal gesproken elke 20dkm vervangen worden. Voor mijn 156 staat het op de doos van de filters hoe dat moet. Succes!

Henry

• Marcy

Het stinken van de airco staat idd los van de pollenfilters.

Door condenswater wat in de luchtkanalen verblijft kunnen hier lekkere schimmels gaan zitten…

Ze verkopen speciale “aico reinigings” spuitbussen bij b.v. Heuts automaterialen.

Je moet dan de ventilatie openzetten en op recirculeren en de spuitbus in de auto indrukken (deze blijft dan ingedrukt en loopt vanzelf geheel leeg). De auto deuren dicht en een kwartiertje zo laten draaien.

Vervolgens de auto goed luchten en je bent van de stank verlost

Succes!!

• eddy

Geachte misschien kun jij mij helpen ik ben op zoek waar mij pollenfilter zit in mijn wagen dan kan ik deze zelf vervangen mijn wagen is een Fiat Stilo 19 jtd van bj 02/2008 dank bij voorbaat

• leo

Mijne heren, is er iemand van jullie,die mij kunnen zeggen waar het pollenfilter zit van een Mazda 626 , met het kenteken

ph-fs-60.—bouwjaar 1996. Bij voorbaat bedankt.!!!!!!!!

• F.Holtrop

Waar vind ik het pollenfilter van mijn 147 2008; op de vorige doos stond precies waar hij zat en hoe ik hem moest vervangen.