daar zijn ze dan !

• alfanaat

Vandaag zag ik op de webwsite van www.bva-auctions.com de lijst met een gedeelte van de voorraad nieuwe Alfas van Kroymans.Ze worden geveild maar eerst wordt geprobeerd ze onderhands te verkopen.

Alleen komt er wel bvb-btw-veilingkosten en btw over de veilingkosten bij………….maar keus genoeg.

Dit is een ramp voor ons mooie merk qua inruilprijzen en imago.

groet;alfanaat.

• alfanaat

ja mosselman,dat wist ik,maar ik denk dat de lease - maatschappy ze liever goedkoop uitzet binnen hun klantenbestand dan gelijk verlies neemt.

• mosselman

Inderdaad, verlies beperken is het devies, maar wat betekent het dumpen van dergelijke aantallen nieuwe auto's tegen vele tientallen procenten korting op een overvolle

automarkt voor de restwaarde van onze bella's ?

• alfanaat

Ja

inderdaad,maar er gebeuren meer tragische dingen momenteel, ik ben geinteresserd in een 159sw voor weinig,heb geen inruil,heb mijn 156 sw 1.8 2004 recent goed verkocht en rij nu tijdelijk in mijn bertone gt 1973.(ook geen zonde.)

Heb de laatste tijd via troostwijk en bva o.a keuken, meubels,brommer etc gekocht..Internet is super medium alleen de bij de

interessante veilingen kan heel EU meebieden, dat is minder…

gr alfanaat

• alfanaat

vandaag geveild; nieuw model 166 2004 diesel met 200k km.,leer,nav, enz .4200 euro plus 40 % = ongeveer 6000 euri.

was een kans..

gr

alfanaat.

• mosselman

Vandaag eens rondgekeken op de veilingsite en het lijkt allemaal spotgoedkoop, dus even de kleine lettertjes

gelezen, prijzen zijn ex 16% veilingkosten, je bod + 16% is grondslag voor BTW, dan komt de BPM daarboven op

en kun je zelf langs RDW keuring en zaken afregelen met de papieren, dit laatste kan trouwens worden uitbesteed

aan een bedrijf die heel de rompslomp regelt voor 300,- en je kunt 'm via een autotaxi ook nog thuis laten bezorgen

Opletten met bieden en scherp rekenen, een instap Mito van 17.500,- bij de dealer staat nu ingezet op de veiling voor 7.000 netto, als je daar 9.000 op biedt ben

je net zoveel kwijt als bij de dealer:

veilingbod 9.000

veilingkosten 16% 1.440

subtot 10.440

BTW 19% 1.983

Prijs totaal BVA incl BTW en veilingkosten 12.423

bpm 3.478

Subtotaal 15.901,-

Met uitbesteding tenaamstelling, bezorging autotaxi, verwijderingsbijdrage en geen inruilmogelijkheid

is er van het voordeel veel verdampt, het zal me verbazen dat als er 1.000 nieuwe Alfa's in meerdere veilingen

worden gedumpt of iemand wel hoger zal bieden als de basis inzet

Ik ga in ieder geval http://www.bva-auctions.com/news/item/229 goed in de gaten houden en

wellicht nog toeslaan als het echt de moeite is

• doudshoorn

Hallo Forum !

Wakker worden.

Er staan veel nieuwe AR s te koop bij bva auctions/vestiging houten en er komen er nog meer !

Of wachten jullie allemaal op de nieuwe 159 met 1750 motor ? (wel een krijgertje)

groet;

alfanaat

• alfanaat

Hee Alfisten,

Vandaag zijn er 30 Alfa s geveild,147,Mito,159sw,gt,brera en spider.(Kroymans)

Prijzen vielen mij mee, dwz duur..goed nieuws voor ons merk,maar er komen er nog een heleboel….

Als je 10.000 voor een Mito turbo bied,kost dat 14.000 euro + 9000 euro bvb + 350 euro kosten kenteken en keuring.

lijkt mij niet interessant..

gr

alfanaat