Alfa 155 1.7 TS ketting of riem?

  • A van Berkel

    Hallo Allemaal,

    Wie kan er mij vertellen of er op een Alfa 155 1.7 TS uit 1996 een distributieketting- of riem gemonteerd is? Klopt het dat de 1.8 en 2.0 motoren een distributieriem aanwezig is?

    Met vriendelijke groet,

    Arno

  • Hans Rietveld

    Ik weet niet al teveel van de 155. Maar de 1,7 TS is toch nog gebaseerd op de oude Nord motor, maar dan met aangepaste kop (met dubbele bougies). De Nord motor had in ieder geval distributieketting.

    De 1.8 TS en 2.0 TS met twee kleppen per cilinder hebben dezelfde origine als de 1.7 TS. De 1.8 TS en 2.0 TS met vier kleppen per cilinder zijn oorspronkelijk fiatmotoren en deze hebben een distributieriem.

  • Marley164

    Als het om een 16 klepper gaat(16V) dan heeft hij een riem , bij de zgn 8 kleppers(8V) , die hebben allemaal een ketting , ook de 1.8 en de 2.0…

    Is ook zo te zien onder de motorkap , bij de 16 kleppers zit er een kunstof behuizing aan de zijkant van het blok , daar zit de D-riem onder , de 8 kleppers hebben die kunstof behuizing niet.

    Ps: ik rij zelf in een 155 1.8 8V (met D-ketting dus…)

    Saluti ,

    Marley164

  • ruhi

    Look here and join euchre games i am already join here.

  • nancy

    =13.0ptdriving directions is a useful and convenient website for those who want to travel, work, or simply want to find their way. The website is designed to be simple and easy to use, with no registration or payment required.