storingsmelding

• alfanaat

Ciao alfisti,

Vorige week gaf de display van mijn 156 sw 1.8 aan:

Motormanagement storing ! Ga direkt naar dealer !

Het oranje lampje van motermanagement storing brandde in de linker klok.

Dus naar dealer, 1 mei ,sorry meneer alle monteurs die met MM diagnose kunnen werken hebben vrij,komt U a.s. week maar terug (afspraak gemaakt 3 mei )maar wel voorzichtig blijven rijden alleen in de regio.

Nu rij ik al 35 jaar alfa en ben niet direkt onder de indruk van lampjes en storingmeldingen van Alfa en ja hoor…de volgende dagen niks meer te zien, heb alles gekontroleerd/olie/water/stekkers etc.

Iemand hier ervaring mee?de lampjes van mn bertone vertrouw ik wel, maar met de moderne display meldingen heb ik zo iets van ; Berlusconi weer niks te doen dus maar sms sen ?

viva alfa

• alfist

Hallo

Er was wel degelijk een storing die de auto heeft waar genomen en als je hem laat uitlezen zal er ook een storing vermeld staan.

Maar als die storing op dit moment niet aanwezig is zal hij naar 5 keer starten dit niet meer aangeven op het display van de auto maar wel bij uitlezen .

Ben eigenlijk wel benieuwd bij welke dealer je geweest bent,

ciau alfist

.

• alfanaat

Hallo alfist,

cmva.bedankt voor je zinnige reaktie,dealer is al 1 jaar dealer heeft o.a. saab,opel,citroen,deehoe,en nog wat frutsels…..en jij woont te ver….wat heb je nog staan in goede 164-ers ?kom ik misschien toch even langs..gr uit de mooie bollenstreek.!