moedersleutel alfa 146

  • Isabelbol

    Ik heb in december een alfa 146 gekocht, bj 1999. Vorige week in garage voor reparatie (accu moest ook los). Daarna vroeg ie dus om sleutelcode ofzo (nooit eerder gebeurd, lampje op dashboard had ook nooit eerder gebrandt), en startte ie niet meer. Garage heeft alles geprobeerd, inclusief uitlezen , contact dealer etc etc. Uiteindelijk hebben ze allerlei ingewikkelds gedaan, wat heel veel geld kostte, en deed ie het weer. (ik heb er niet zoveel verstand van) Maar ik had dus van de garage waar ik hem kocht een moedersleutel en een keycard moeten krijgen. Of ze hadden moeten zeggen dat die er niet waren, en vooral de gevolgen daarvan. Ik wist van het bestaan ervan niet af. Ik wil nu langs die garage gaan, maar wil een beetje beslagen ten ijs komen, want wat zij hebben geflikt is hetzelfde als een auto zonder motor erin verkopen. De sleutels die erbij zaten waren reservesleutels zonder zender of code erin, gewoon kunststof. Is dit een normale gang van zaken??

    Alvast bedankt voor reacties!!!

  • alfist

    Hallo

    Bij een 146 horen drie sleutels twee sleutel met code (rood)en een moeder sleutel met code (bruin).

    De code kaart is er alleen voor als het code lampje brandt dat je hem met het gaspedaal en de code op het kaartje de auto kunt starten.

    De moeder sleutel gebruik je om andere sleutels te programmeren en als het code lampje brand eventueel de storing op te lossen, dus wordt en is het verstandig om deze op een veilige plaats in huis te bewaren

    wat ook vaak gebeurt en bij inruilen niet gevonden kan worden.

    Ciau

  • mike

    Wij zijn heel de moedersleutel kwijt, via de kaartcode hbbn we een sleutel kunnen maken waardoor we binnen in de auto komen maar niet kunnen starten. Weet iemand hoe je de startonderbreker kan misleiden of een goeie sleutelmaker die iets eraan kan doen.

  • Annata

    Ik wilde mijn dank uitspreken voor uw goed onderbouwde en informatieve artikel. De diepgaande analyse die u gaf over was indrukwekkend. Ik waardeerde vooral de lego 2k drive manier waarop je complexe concepten op een duidelijke en toegankelijke manier presenteerde. Uw artikel heeft mijn begrip van het onderwerp vergroot.