166 3.0 V6

• MarcMN

Hallo allemaal,

Even een vraag: Ik zit te denken een gebruikte 156 of 166 aan te schaffen. Als het een 166 wordt dan wel een V6, het liefst een 3.0. Nu heb ik eerder een 155 2.5 gehad (dit is wel een aantal jaartjes terug) en ik meen mij te herinneren dat het verbruik wel meeviel.

Nu kom ik niet uit een ei en besef dat zo'n auto rijden meer geld kost als gemiddeld maar wat verbruikt zo'n auto nu in de praktijk? Ik weet dat je rechtervoet hierin een sleutelrol speelt, maar over het algemeen rijd ik wel vrij beheerst maar zo nu en dan als de boel goed warm is gaat het gas erop.

Ik hoor het graag even,

Gr.Marc

• Marley164

De 3.0 v6 24V KAN 1 op 10 halen , maar waarvoor koop je een V6……..

Pcies… om zo nu en dan lekker het pedaal in te trappen , en dan kan het verbruik verdubbelen :shock:

Hoe dan ook , heeeeeerlijke wagen zo'n 166 3.0 v6 , ik ben er nog niet zo lang geleden 700km mee door NL gereden(gecruised en gescheurd) en dat koste me uiteindelijk anderhalve tank(+- 105 Liter), dat was een 3.0 v6 24V automaat…

Saluti ,

Marley164

• Selespeed

ik heb een 166 3.2 TI en zit overall gemiddeld op ruim 1 op 8. Korte stukjes en stadsverkeer zijn funest voor het verbruik. Op de snelweg valt het verbruik reuze mee. Afgelopen week nog door Duitsland heen gegaan. Met kruissnelheden van rond de 180 km/u. Gemiddeld verbruik van die trip was 1 op 10.

• AlfaRari

147GTA, over de afgelopen 80.000 km gemiddeld 1 op 9.

Op de lange afstand is 1 op 10 haalbaar als je de wettelijk toegestane maximum snelheid eerbiedigd.

Inh de praktijk blijft het heel lang rond de 1 op 9 en moet je toch wel heel erg pittig rijden om onder de 1 op 8 uit te komen.

groeten Henk

• Eric Scheffet

hallo,

Ik heb 3 jaar gereden in 166 V6 3.0 super. Geweldige auto echt een schaap in wolfsfleren. Het verbruik voor zo'n auto vond ik erg meevallen ca. 1: 8,5. Ik reed gemiddeld in de stad en op de snelweg. Ik rijd wel beheerst gemiddeld ca. 140 op de snelweg. Natuurlijk als je zo'n wagen rijd gaat hij ook wel eens naar de 245. Ma ar dat hoort erbij.

Veel succes met je 166

• Willem166V6

Schaap in wolfskleren? Bedoel je dat niet toevallig andersom?