Alfa Romeo import terug bij Fiat Auto Nederland

• sp_alfaromeo

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=11532

Er is een nieuwe importeur voor Alfa: het merk is terug bij het bedrijf waar het in 2005 vandaan kwam: Fiat Auto Nederland. Kroymans Alfa Romeo is failliet verklaard.

De import van Alfa Romeo in Nederland is per direct terug bij Fiat Auto Nederland.

Deze fabrieksvestiging van de Italiaanse autofabrikant Fiat, had Alfa ook onder zijn hoede voor 2005 toen het overging naar Kroymans.

Die laatste leverde de auto’s dus bijna vier jaar onder de naam Alfa Romeo Nederland.

Tijdens die vier jaar is er veel gebeurd, zo is het hele dealernetwerk van Alfa op de schop gegaan.

Fiat Auto Nederland krijgt daardoor veel minder Alfa-dealers terug, dan dat het ooit afscheid van heeft genomen.

Volgens Fiat Auto Nederland is de levering van auto’s en onderdelen nu weer gegarandeerd.

• alfist

Zo nu weer de boel op de rit krijgen en puin ruimen.

Maar zo als het geweest is wordt het nooit meer, zegt een monteur die afscheid neemt bij het mooie merk.

De reden daarvan is dat er geen fiatdealer meer bij ons is (Failliet) dus ook geen alfa dealer.

Maar ik vind het in iedergeval een goeie zaak.

Succes fiat nederland

• j.siersema

Importeur Alfa Romeo.

Ik heb interresse in een Alfa Mito Multi Air 135PK automaat.

Kunt u mij zeggen wanneer de automaat verkrijgbaar is en

wat de prijs er van is.

Met vr.gr.