Sam van Lingen in Financiele nood

• Huub156sw

…zag gister op RTV Utrecht de sombere gezichten van de monteurs die maandagochtend bij filiaal utrecht stonden om aan het werk te gaan. Zij waren de laatsten die het nieuws hoorden, een werknemer (zelfs met 20 trouwe dienstjaren) zei dat de vuilniszakken nog netter buiten werden gezet dan het personeel. Erg trieste geschiedenis. En dat terwijl ze dit jaar 50 jaar bestaan. Vanochtend stonden op één na alle auto's nog in de showroom. Toch een hele aderlating voor het bedrijf, om bijna alle filialen te sluiten. Ik hoop dat ze het redden in Houten.

Een ander ding; als er geen nieuwe Alfa's verkocht worden, en iedereen rijdt door met zijn huidige wagen, dan wordt het in de werkplaats toch juist drukker? En het aanbod van jonge occassions wordt kleiner, dan zakt de waarde van jouw occassion toch niet harder dan anders?

Huub156sw

• flo156

Rij al 10 jaar met veel plezier een getunede 156. Zou heel graag een nieuwe kopen, maar het modellengamma spreekt me niet aan. Men MOET wat aan die dorstige motoren doen, anders voorzie ik het einde van Alfa in NL. Dat zou ik ontzettend jammer vinden. Ik heb de afgelopen 10 jaar aan de 156 2.0TS een absoluut betrouwbare en heerlijk, licht rijdende auto! Ik hoop dat het de dealers lukt om overeind te blijven, want ook ik heb een paar van die extreem aardige en deskundige sleutelaars zoals je die bij Alfa tegenkomt en die je het gevoel geven dat je echt KLANT bent.

Maak die V6 nu eens wat kleiner en krachtiger. Wat BMW kan met een motor moet Alfa toch zeker ook kunnen? Zelfs een 335i met 306 pk is nog een “groene” motor. Als ze dat bij alfa lukt komen de echte liefhebbers weer terug.

een Alfa fan

• alfanaat

De inruilwaarde van onze Alfa s zal zakken omdat er gewoon meer mensen zijn die in deze crisis kiezen voor restwaarde,zeker de lease banken !

Ik moet zeggen dat ik nog steeds met veel plezier Alfa rij,156 sw 1.8 2004.

Denk dat dit 1 van de meest doorontwikkelde Alfas ooit is…..

Maar het is nu not done als je bij een klant in een Alfa voorrijd…andere Germaanse merken zijn degelijker (brr geen bamboosprinters als een Prius o,i,d,)

Alfa heeft geen antwoord op de snelle wijziging in koopgedrag helaas,t was ook niet te voorzien dat bankiers er een zooitje van maakten, de lire stond ooit al 3 cijfers voor de komma.

Ik hoop dat de familie v.Lingen deze crisis overleeft en hun zaak/vraagbaak/assistentie/race service in Houten overleeft.Sterkte !

gr.alf rij al 35 jaar Alfa.

cuore sportivo !

• 75ti

De Alfa 155 betekende bijna het einde van, het inmiddels aan Fiat gelieerde Alfa.

Gelukkig betekende de 156 het keerpunt van de financiele nood.

De 156 was (en is imo nog steeds) een prachtige verschijning en zeker de 1.9 JTD,s zijn onverwoestbaar.

Helaas sloeg Alfa met de benzinemotoren de plank weer behoorlijk mis.

Kapotte distributieriemen, waaruit torenhoge rekeningen voortkomen kun je,je niet permitteren.

Verder dient de radiateur van een gemiddelde 156 eens in de 5 jaar te worden vervangen en ook de termostaat en de reactiearmen zijn geen lang leven beschoren. In kwalitatief opzicht heeft Alfa niets maar dan ook niets van het “roestige” verleden geleerd.

Wanneer je nagaat dat bij de introductie van de 159 de instapprijs op hetzelfde niveau zat als de 3-serie (E90) mag je kwaliteit verwachten.

Wanneer Alfa deze kans had aangegrepen om een kwalitatief hoogwaardige auto te produceren, dan was de 159 niet aan te slepen geweest en was een geducht concurrent voor de oppositie geweest Echter deze kans lieten ze liggen…….

Lijkt wel of men bij Alfa Romeo een beetje suicidaal is…………………………..

• Selespeed.info

Pronto schreef:

>

> Lancia achteraan gaat: ik denk dat alfist gelijk krijgt,maar

> ik hoop het niet.

Wat bedoel je met Lancia achteraan gaan? Als het productieaantallen moeten zijn, dan is dat misschien niet zo'n slecht idee om mee te starten. Want Lancia produceert met die paar oude modellen + Delta wel 10% meer auto's dan Alfa Romeo (productiecijfers 2008 voor heel Europa).

• berlina

de 155 heeft Alfa in leven gehouden….

• Pronto

Die worden dan niet in Nederland verkocht,of heb ik dat dan ook mis.

• Pronto

Dat dacht ik ook.

• Selespeed.info

Dat klopt. Lancias worden vooral in Italië verkocht, maar wel in dermate grote aantallen dat er in totaal 10% meer Lancias dan Alfa's in totaal worden geproduceerd.

• 75ti

De 156 betekende het keerpunt voor Alfa.

In Italie kon men zelfs niet aan de vraag voldoen. De auto werd zelfs uitgeroepen tot auto van het jaar 1998.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.