Sam van Lingen in Financiele nood

  • jan

    http://www.automotive-online.nl/home/5697-sam_van_lingen_in_financiële_nood.html

  • BUV

    Als Sam van Lingen alleen in fincanciele nood verkeerd waarom worden er dan auto verwijderd uit het pand in Utrecht.

    Is hier meer aan de hand?

    Staat straks de curator op de stop om het pand te sluiten?

    Krijgen de werknemers nog wel salaris aan het eind van maand voor hun noeste arbeid of moeten zij maandag een uitkering aanvragen bij het UWV terwijl de heer Sam van Lingen rustig een baantje trekt in zijn privé zwembad?

    BUV

  • Hans

    BUV schreef:

    > Krijgen de werknemers nog wel salaris aan het eind van maand

    > voor hun noeste arbeid of moeten zij maandag een uitkering

    > aanvragen bij het UWV terwijl de heer Sam van Lingen rustig

    > een baantje trekt in zijn privé zwembad?

    Ik denk niet dat Sam lekker in het zwembad ligt terwijl zijn vele decennia oude bedrijf mogelijk naar de kloten gaat, denk je wel?

  • Selespeed.info

    Als je bedrijf failliet gaat is dat ook erg voor de eigenaar, niet alleen voor de medewerkers. Sam zelf is een Alfist in hart en nieren en hij zal er kapot van zijn dat zijn levenswerk ten onder gaat. Zijn privévermogen heeft hier niets mee te maken.

  • jansportwagon

    Leedvermaak is denk ik totaal niet op zijn plaats, zoals baantjes trekken in zijn zwembad.

    De man is dik in de 70 en is het voorbeeld van Alfa in nederland, hij heeft veel voor het merk gedaan en betekend, ik weet wel zeker dat Sam en fred er kapot van zijn.

    Dat dit soort dingen gebeuren bij Alfa dealers, betekend ook voor ons als Alfa rijders een nadelig iets, als ze de nieuwe Alfa's al niet kunnen verkopen wat denk je dat dat doet met de rest waarde van je gebruikte Alfa, weet wel zeker dit was altijd al een moeilijk iets, maar nu helemaal. Alfa dealers willen al bijna geen alfa's inruilen omdat ze er vol mee zitten en er niet vanaf kunnen komen en als er al geen originele onderhouds historie bij zit ben je helemaal aan de beurt.

    Moeten we daar rtots op zijn? dacht het niet.

  • Stern

    Niets aan de hand. Stern neemt Alfa Romeo Houten en Alfa Romeo Haarlem gewoon over. Personeel, crediteuren, verhuurders, belastingdienst etc. heeft het nakijken.

    En Sam laten we rustig doorzwemmen.

  • alfanaat

    Ik denk eerder dat de importeur zekerheid zoekt…is eerder gebeurt hier in de buurt met Toklota,L&P haalden de 4 dealerbedrijven leeg,na 1 maand doorstart en de dealers mogen dat aan hun klanten uitleggen,,,,,

    Misschien heeft SVL wel te lang aan de meerwaarde van Alfa Romeo gehecht….

    Ook Milano heeft weinig AR's meer te koop…alleen AlfaVedo heeft nog wat jonge 147-ers te koop.Ieder vecht voor zijn brood toch ?

    Ik denk dat dit forum er aan kan meedragen dat ons merk blijft bestaan,onderdelen/aankoop/verkoop adviezen etc.

    Ons merk heeft een te grote historie om nu ineens alles zo negatief te zien.

    VIVA ALFA

    alfanaat

    156 1.8 sw

    bertone 2.0

  • Alfist

    Jammer dat van Lingen ook aan de rand van de afgrond staat.

    Dat die man daarnaast een zwembad heeft vind ik puur leed vermaak.

    Hij had ook voor vijf jaar terug kunnen zeggen ik verkoop alles en doe niks mee.

    Nu gaat iets waar hij jaren voor gewerkt zo ten onder.

    Ik denk dat hij nu wel eens denkt had ik het maar verkocht.

    Zou het niet komen dit allemaal door een te grote druk van de importeur,

    en een te weinig gamma aan autos.

    Alfa heeft op dit moment te lang achterover geleund met de 156 en krijgt hier nu

    de klappen van en als dealer helemaal.

    Als je geen autos verkoopt krijg je ook geen nieuwe klanten in de werkplaats.

    En de 159 en mito zijn ook geen hardlopers.

    Jammer dat het merk op deze manier lancia achteraan gaat.

    Alfist

  • Pronto

    Lancia achteraan gaat: ik denk dat alfist gelijk krijgt,maar ik hoop het niet.

  • 75ti

    Denk dat het allemaal wat eenvoudiger ligt.

    De gebroeders van Lingen zijn samen, vanuit liefde voor het merk begonnen met een Alfa garage.

    Echter zijn ook zij ten prooi gevallen aan de vaart der volkeren.

    Er werden grote paleizen (showrooms) gebouwt en dure managers en dito verkopers aangetrokken. Wat een gezond garagebedrijf was, werd een geldverslindend imperium.

    En wanneer het dan even slecht gaat, beginnnen de overheadkosten wel aan te tikken.

    Echte autoliefhebbers kiezen meer met emotie maar zullen tot de conclusie gekomen zijn dat de 159 een, laat ik maar es een beetje overdrijven, feitelijk een prachtig voorgegeven Italiaans broddelwerk is met, zeker voor Alfisten teveel Opel invloeden. Tis ook niet voor niets dat de fabriek in 2008 enige tijd moest sluiten ivm kwaliteitsproblemen.

    Nee, een autoliefhebber koopt voor datzelfde geld, oke een paar centen erbij, liever een betrouwbare Audi of BMW. Deze laatste is ook zeker een echte rijdersauto.

    Overigens geldt de crisis niet alleen voor Alfa-dealers maar ook voor andere merkdealers. Op zich niet erg dat er es even een frisse wind waait door autoland.

    Vanavond reed ik nog langs al die glazen paleizen langs de A2. Tsja dan moet je wel erg hard werken en veel auto's verkopen om dat allemaal te betalen…………..

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.