Dealers in het noorden

• alfist

Van horen zeggen stopt bijker er in 2009 mee en gaat alleen verder met fiat

• Selespeed.info

Binnenkort gaan we hier in ons dorp het omgekeerde ervaren van geen dealers: Veenendaal krijgt er binnenkort een tweede officiële alfa dealer bij!

• BamBam

Het beleid van Kroymans is niet te volgen. Zie toch echt de Alfa's naast wat Fiats en Lancia's staan dan naast Kia's of zo'n ander niets zeggend merk wat de fa. Kroymans voert……. SsangYong ! Ben wel eens bij Doorn en Top Apeldoorn geweest, dat zag er super uit, alle Italiaanse automobielen onder één dak……..echter ook niet meer……

Maar het zal vast niet meer lang duren, en Kroymans raakt de import weer kwijt, lees net dat de fleetmanager van Alfa NL naar Fiat NL is vertrokken……

Een bekend gezegde “Als er één schaap over de dam is………”

Kan me ook niet voorstellen dat Fiat Italie het beleid van Kroymans toe juicht.

Is voor het rendement van enkel Fiat dealers belangrijk er een 2e merk bij te hebben……waarom dan geen Alfa? Allemaal niet luxe en groot genoeg ? Betaalbaar, en service niet op een afgelegen industrie terrein is toch ook belangrijk !!

• BamBam

Het beleid van Kroymans is niet te volgen. Zie toch echt de Alfa's naast wat Fiats en Lancia's staan dan naast Kia's of zo'n ander niets zeggend merk wat de fa. Kroymans voert……. SsangYong ! Ben wel eens bij Doorn en Top Apeldoorn geweest, dat zag er super uit, alle Italiaanse automobielen onder één dak……..echter ook niet meer……

Maar het zal vast niet meer lang duren, en Kroymans raakt de import weer kwijt, lees net dat de fleetmanager van Alfa NL naar Fiat NL is vertrokken……

Een bekend gezegde “Als er één schaap over de dam is………”

Kan me ook niet voorstellen dat Fiat Italie het beleid van Kroymans toe juicht.

Is voor het rendement van enkel Fiat dealers belangrijk er een 2e merk bij te hebben……waarom dan geen Alfa? Allemaal niet luxe en groot genoeg ? Betaalbaar, en service niet op een afgelegen industrie terrein is toch ook belangrijk !!

• Stefan

Sam van Lingen gaat ook failliet als ik de geruchten mag geloven. Ik heb het gehoord intern en extern. Toch wel vreemd als je filialen koopt om maar groter te worden en net een nieuw pand hebt gebouwd, in Aalsmeer geloof ik. Lijkt mij sprake van slecht inzicht of zakken vullen….

• jansportwagon

Als een Alfa icoon als Sam van Lingen failliet gaat, waar gaat het dan heen met het merk.

In 2008 waren de nieuw verkopen het laagst van de afgelopen 25 jaar. Volgens mij weten fabrikant en importeur nog steeds niet wat Alfa rijders willen.

Als het zo doorgaat is Alfa eind 2009 op dezelfde weg als Lancia, geen dealers en geen klanten….of andersom.

Het is nu al moeilijk als je met je Alfa komt inruilen.

• alfist

De fout ligt bij Alfa en een verkeerde importeur samen.

Alfa ;door gokken op een verkeerd sigment( Brera bijvoorbeeld)en te lang wachten met de opvolger van de 166, misschien toch een suv moeten maken en een 5 deurs mito.

Importeur; die alleen maar denkt in dollars en wat voor hun tijd was als importeur moet maar zien waar ze hun alfa laten repareren.

Laat ik het zo zeggen een opel of wat dan voor garage wat Alfa erbij neemt daarvan zijn maar weinig monteurs die met liefde aan een Alfa werkt.

En een monteur die jarenlang alfa repareert heeft dat wel. Maar daar heeft kroymans niks mee, het gaat alleen om de aantallen.

Nou ik wens ze dit jaar veel succes en het merk ALFA volgend jaar maar gauw weer bij Fiat onderbrengen want die formule was toch beter.

De Alfist