Alfa 166 2.0 V6 Turbo op gas!

• Remco

Ciao Alfisti!

Ik zie op de volgende site een auto te koop staan:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vd4beby1a3lz

Een 166 op gas is al speciaal, laat staan een 2.0 Turbo? Mijn vraag is of dat wel goed gaat en betrouwbaar is?

Remco

• Alfi

Nee, niet orgineel kan een GRV blok inliggen.Normaal is 4 cil 2.0 t.s of 3.0 6 cil.

Ciaoo Alfi

• Remco

Er is een 2.0 Turbo versie in Italie, maar ik wist niet dat het een V6 was..In Belgie is deze ook geleverd, net als de Kappa 2.0 Turbo

• Dave166/Spider

Hoi,

De auto ziet er heel aardig uit. Heb wel mijn twijfels over de km-stand. Lijkt me een beetje heel erg laag voor een auto die op gas rijdt.

Heb zelf een 2.0TS op gas. Heb in 6,5 jaar nagenoeg geen problemen ondervonden met de gasinstallatie. Heb eenmaal een injector moeten laten vervangen waar relatief veel arbeid inzit.

Succes met je zoektocht/beslissing.

Dave 166/Spider

• Dick

Voor een paar markten werd de 3.0 v6 verkleind naar 2.0 icm een turbo komt ie aan ong hetzelfde vermogen als de 3.0,echter wel veel op te voeren dmv chiptuning wat bij turbomotoren veel meer winst oplevert.

• Selespeed.info

De 2.0 V6 turbo hadden we in Nederland ook. Niet in de 166, maar wel in de GTV.

• Eelco van Vliet

Volgens mij is aan de tekst te zien de verkoop in Italie en niet in NL

Italie is/was een behoorlijk gasland. De 2.0 V6 turbo kon je hier vroeger in de GTV krijgen, maar volgens mij niet op de 166. Hetgeen niet wil zeggen dat hij in Italie niet geleverd is.

Ik heb in het verleden een aantal alfa's zonder problemen op gas gereden. Op de 145 boxer werkte het, maar de kleine tank zorgde voor 380km op een tank. Op de 156 TS versies werkte de G3 installatie feilloos.

• wilfried

Hallo,ik heb een 166 2.5 v6 en rij al meer dan 4 jaar 135000km probleemloos op gas G3

• CARS=Ton

De 2.0 V6 Turbo is in met name Italië geleverd omdat daar de wegenbelasting werd berekent aan de hand van de inhoud van het blok.

Is idd dezelde als die in de GTV V6 Turbo ligt.

Prima blok, niets mis mee.

Hoe die zich houdt met gas durf ik niet te zeggen, andere op gas omgebouwde blokken die we binnen de Alfa Romeo 166 Club hebben bij de leden schijnen er bitter weinig moeite mee te hebben.

Misschien eens een inbouwboer informeren hoe hun dat zien? Vrijblijvend?

Succes.