Alfa Mi.To

• Enrico Sarto

Vandaag de Alfa Mi.To besteld. En nu maar wachten tot 'ie komt. Wie hoort er nog meer tot de gelukkigen?

• cees

Dit wordt niet de auto die mij na 17 jaar Alfa ervaring weer terug naar het merk lokt

ik vind 'm te overstyled met 8C componenten die qua verhouding niet passen en binnenin rijdt en voelt het als een grande Punto met een Lancia afwerking, mijn trieste conclusie was dan ook dat dit de mooiste Grande Punto is, wat dat betreft koop je voor dit geld met sportieve ambities beter de GP Abarth.

Ik zet mijn zinnen nu op de opvolger van de 147

• AlfaRari

Heb geen rij ervaring met de GP, maar vind deze aan de buitenkant eigenlijk mooier dan MiTo……….

Ben wel benieuwd naar de feel en look van de MiTo in GTA uitvoering.

Maar inderdaad meer kans dat ik in 2009 voor de 149 ga.

• Spully

Gefeliciteerd! Hoelang is de levertijd?

Bij de eerste plaatjes was ik ook sceptisch maar nu ik ‘m in het echt gezien heb tijdens het Spettacalo in Assen met een paar dikke wielen er onder vind ik ’m wel gaaf.

Heb er ff ingezeten en ook het interieur geeft toch het Alfa gevoel.

Welke kleur en uitvoering heb je besteld?

• AlfaRari

Inderdaad in Assen gezien dat je er wel een leuke auto van kunt maken, in roomwit is ook mooi, oogt wat groter.

Bovendien kan ik er met mijn 1,98 probleemloos goed recht op in zitten zonder tegen de dakrand aan te moet kijken, 147 is nu het enigste model waarin dat lukt.

• alfist

Ik denk dat er ook wenig alfa rijders van een 147 of 156 in een Mi. To stappen maar je hebt nu wel weer een instap model waar ze eigenlijk te laat mee zijn. Ik bedoel we hebben een brera en een gt maar dat is ook geen hardloper meer. En er zijn mensen die toch steeds vaker op zoek zijn naar een kleinere auto en als we dan moeten kiezen tussen een alfa of een ander merk wist ik het wel. Of zie ik dat nu verkeerd.

• gijs

ik zag vanochtend een zwarte rijden op de a1 bij hoevelaken

zou er toch best wel aan kunnen wennen denk ik.

• AlfaRari

Moet de 1e hier (in het hoge noorden) nog in het “wild” tegen komen.

• Spully

Dat zie je toch verkeerd Alfist. Ook dan wordt het voor mij een Alfa.

Ook doe je naam geen eer aan! :-)

• AlfaRari

Rijd nu 147GTA, zou wat betreft leeftijd en kilomters nu liefst gewoon een nieuwe 147GTA bestellen, maar helaas dat is geen optie.

159 is geen optie, pas er gewoon niet goed in met mijn lengte en is te groot en te zwaar wat mij betreft.

Stiekem ook wel eens wat ander “spul” bekeken de laatse tijd, maar blijf het merk trouw, andere “spul” kan niet tippen aan het gevoel en beleving van Alfa.

Misschien dat de MiTo in GTA uitvoering een optie is, anders wacht ik op de 149.