Kentekenplaat discriminatie

• Dave166/Spider

Hallo allen,

Vandaag ben ik getrakteerd op een bon voor de “verkeerde” kentekenplaat op mijn Spider. Dit gebeurt regelmatig (eerder besproken op deze pagina), maar het blijft balen. Voorheen €75, tegenwoordig kost dit grapje €90.

Niets tegen te doen, helaas, pindakaas. En toch vind ik het niet geheel rechtvaardig. Auto's met afwijkende kentekenplaatruimte kunnen toestemming krijgen voor de kleine nummerplaten. De auto's van onze zuiderburen zijn uitgerust met kleine nummerplaten en mogen hier in NL vrij rondrijden.

Een van de doelen van een kentekenplaat is mogelijke identificatie vanaf een bepaalde afstand. Dat is dus klaarblijkelijk ook mogelijk met de kleine platen.

I rest my case.

Gegroet

Dave

(wilde het gewoon even van me afschrijven)

• Selespeed.info

Dave166/Spider schreef:

>

> Een van de doelen van een kentekenplaat is mogelijke

> identificatie vanaf een bepaalde afstand. Dat is dus

> klaarblijkelijk ook mogelijk met de kleine platen.

>

Dat geven ze als reden op. Maar als je een duplicaat kenteken hebt, staat er een veel kleiner cijfer 1 voor het eerste duplicaat, 2 voor de tweede etcetera.

Dit veel kleinere getal kunnen ze blijkbaar ook prima lezen. Dus geen enkele reden voor een grote kentekenplaat.

Hans

PS Overigens rijdt Prins Bernhard ook met een kleine kentekenplaat rond op zijn 8C

• ben010

> PS Overigens rijdt Prins Bernhard ook met een kleine kentekenplaat rond op zijn 8C

Rijd ….? U heeft nog niet gehoord dat de Prins is gestopt met auto rijden….

• Alfist

Willem ik denk dat selespeed bedoelt Bernhard junior en als deze wel met een kleine plaat rijd dan zou er weer met twee maten gemeten worden. Helaas.

• Selespeed.info

Ik heb het inderdaad over Bernhard ‘junior’

• berlina

En nog 2 wielen op de stoep…dat wordt brommen.

Ben ooit met 156 en kleine plaat aangehouden tijdens routine controle. Alles in orde, agent vond ook dat een groote plaat niet stond (met die lelijke pasplaat).