Ervaringen met de 147

• kim

Hallo

Ik denk erover om een Alfa 147 te kopen (zo mooi) , toch ben ik huiverig, want ik heb in het verleden een negatieve ervaring gehad met m'n 146.

Mijn vraag is of jullie tevreden zijn en evt nog aankooptips voor me hebben.

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Kim

• RVBF1

Hallo Kim,

Met elke auto heb je een kans op een slechte ervaring.

Dus ook met een 147 kun je een slechte ervaring opdoen.

Ik zelf heb een 146 gehad en was daar erg tevreden over, met mijn 147 heb ik ook totaal geen problemen. Het is natuurlijk erg belangrijk dat de auto op tijd zijn beurten krijgt zodat de kansen op problemen minimaal zijn. Aankooptips weet ik zo ff niet uit mijn hoofd, maar de draagarmen kunnen wel eens “bonken”en de distributie riem moet voor de TS om de 60k of 3jaar worden vervangen. de JTD geloof ik na 120k of 3jaar wat het eerste komt zeg maar.

suc6 met je zoektocht.

RVBF1

Lid 314 Alfa 147 club

• Alfa 147 Ti

Ik kan maar een ding zeggen gewoon doen ik heb ook een 147 gehad en was er heel gek mee als je een benzine uitvoering neemt zou ik wel voor de 88kw120pk uitvoering gaan die motor is net iets fijner of als je hellemaal snel wilt rijden de 2.0 wel even of de onderhouds historie bekend is maar dat geld voor elk merk auto.

• ViscontiQV

Heb 4 1/2 jaar een 145QV gehad en zonder enige problemen.

Rijd nu 5 maanden een 147 Selespeed en heb vanaf dag 1 elektronische problemen. Gelukkig gekocht met 6 maanden garantie bij de dealer, maar word er niet blij van.

Onderhoudshistorie is heel belangrijk, maar zegt niet alles. Heb voor aankoop alle onderhoudbedrijven in het boekje na gebeld, maar geen problemen gemeld gekregen. Durf van mijzelf te zeggen dat ik de ‘goeie’ van de ‘slechte’ kan onderscheiden, maar ben hier volledig ingelopen met alle gevolgen vandien.

Het elektronisch probleem kan men niet vinden en uit zich in allerlei verschillende vormen. Dagelijks talloze foutmeldingen (terecht of onterecht ?!?) en met regelmaat totale stilstand van de auto (storing motor management).

Ben wel wat gewend zijnde Alfa rijder (Alfetta, Alfa 6, 33, Spider, 145QV) v.w.b. elektronica en probleempjes, maar dit slaat alles. Je moet geluk hebben met een auto en ik heb gewoon pech. Toch is de volgende auto wéér een Alfa. Ik wil niet anders !

Ciao ViscontiQV