Hoe herken ik Nivomat

• Niels

Hallo,

Hoe kan ik herkennen of mijn 156 SW Nivomat schokdempers heeft? Hij is verlaagd met KAW veren rondom, dus mijn vermoeden is dat hij geen Nivomat heeft, maar zeker weten doe ik het niet.

Hebben de Nivomat dempers ook een losse veer of is het een complete module met de veer er binnenin?

Aangezien de KAW veren mij iets te extreem zijn wil ik hem net als mijn vorige (sedan) op Eibach Pro veren zetten. Vraag is alleen of ik de set van 2 veren moet kopen (en de KAW achterveren moet laten zitten) of dat ik voor een set van 4 ga en rondom vervang. Aangezien er al andere veren achter zitten neig ik er naar om (Nivomat of niet) een complete set te kopen zodat voor en achter weer met elkaar in balans zijn.

Iemand enig idee?

Groet,

Niels

• alfist

Nivomat schokbrekers herken je door dat deze dikker zijn dan orgineel. Het deel onder de veerschotel is dan dikker. succes

• berlina

Ga maar met z'n 5-en rijden en kijken of na wat in- en uitvering de auto zich heeft opgepomd zodat de auto weer vlak ligt. Zonder nivomat zal een 156 behoorlijk doorhangen met flinke belading.

Tweede serie sw had standaard nivomat (van Sachs).