lampje handrem brand soms

• Ton GTV

Ben een trotse eigenaar van een alfa gtv 2l 1996

Sinds kort heb ik een irritant probleem

soms brand het lampje van mijn handrem, vooral tijdens het optrekken

remblokjes voor en achter zijn vernieuwd, neem aan dat mogelijk de schakelaar of kabel (testrak) zou kunnen zijn.

Weet iemand nog een oorzaak?

Vriendelijke groet

Ton

• JRK

te weinig remvloeistof ?

Adios, JR

• Spully

Bij genoeg vrije slag staat de kabel niet te strak. Wellicht dat de schakelaar te kritisch staat afgesteld.

• Ton GTV

weet jij hoe ik die schakelaar kan sfstellen en waar die ergens zit?

Bedankt alvast voor je reactie

Ton

• Spully

Ben geen GTV expert maar meestal rechtsreeks nabij de handrem handle onder de middenconsole.

Of anders via de buitenzijde onder de auto.

• klaas

Ik vermoed ook te weinig remvloeistof. De vlotter zit aangesloten op dat zelfde lampje als van de handrem. Even controleren dus.

Klaas.

• RVBF1

Of je remblokken bijna versleten… Dit heb ik ook wel eens gehad nl bij mijn 146… in de bochten gaat het lampje branden “knipperen/flikkeren”.. even controleren ;)

RVBF1

• alfadept

Remvloeistoflampje kan idd gaan branden als remvloeistofpeil te laag is. Ik herinner mij dat dat in het verleden bij mijn 145 ook het geval was. Oorzaak was een lekke koppelingscilinder die ook van die vloeistof gebruik maakt. Iedere keer als ik een bocht maakte ging het lampje even aan.

• klaas

Zullen we het ooit weten? Waarschijnlijk niet.

• Ton

Was wel een gedoe, heb een remdrukcilinder, remblokken, remvloeistof, handremkabel, remslangen voor vernieuwd,

Maar nu is het dus verholpen, werd er stapelgek van

Nog bedankt voor jullie reacties allemaal

en mijn excuses voor het late bericht