Rustig hier! Alles goed met mijn 146 ;-)

• Iw@n

Beste Alfisti,

Wat is het de laatste tijd rustig hier! Ik moet bekennen dat ik hier de laatste tijd ook niet veel heb gepost, heb ook weinig nieuws te melden ;-)

In het afgelopen jaar heb ik maar één probleem gehad met mijn 146, een ‘rotte’ accu. Ik heb er nu een A-merk Bosch in laten zetten met een iets hogere capaciteit, hoop dat deze accu het langer uithoudt…

Mijn 146 1.8 TS 16VL LPi (model 2000) rijdt nog perfect en ze heeft vorige week een grote beurt gehad bij mijn ‘huisgarage’ (IAC) in Scheveningen.

Geen bijzonderheden, op de nieuwe distributie na (distributieriem, multiriem, meelooprollen, spanrollen, nokkenasverteller), maar daar had ik zelf om gevraagd (zat al over de drie-jaar interval). Na de grote beurt leek de motor wel nét iets happiger dan normaal.

Enfin, Ik ga volgende maand op vakantie door Europa met mijn bella en hoop dat ook jullie nog vele zorgeloze kilometers kunnen rijden!

Groetjes, Iwan (Zeer tevreden met zijn 146 op gas)

.

• Huub156sw

Kep zó veel gezeik gehad met mijn 146 op gas dat ik blij ben om te lezen dat er ook nog gelukkige 146-rijders op gas bestaan.

Heb het inderdaad wel eens drukker gezien hier. Maar het blijft een prettig forum om af en toe mee te lezen.

Huub156sw

• Kay te Wierik

Hoi,

Ik heb ook een 146 1.6TS op gas perfect nu bijna 300dkm op de klok.

Heb net mijn distributieriem laten vervangen. Vorige heb ik zelf 3 jaar geleden gedaan.

Maar weet niet meer op welke plek de spanrol en de geleiderrol zich exact bevinden.

Heb je misschien een foto of een plaatje waar ze zitten ( complete distributieriem schema )

Heb de auto naar de garage gebracht en ze zouden de spanrol en de geleiderrol ook vervangen. Maar als ik kijk zitten nog steeds de oude volgens mij er op.

Maar als ik weet waar ze exact zitten dan weet ik het pas zeker of ze wel of niet vervangen zijn.

Alvast bedankt voor de reacties,

Kay

alfanicola@hotmail.com