Hetzelfde probleem hier met een spider 2.0 (1999). Op het alfa916 forum zijn er al meerdere mensen met hetzelfde probleem.
1 van de reacties:
Hoi,
ik had de volgende probleemen.
Als ik hem start en wil dan weg rijden is hij niet vooruit te branden.
Opnieuw starten probleem weg.
volgens monteur lag dit waarschijnlijk aan labdasonde.
Ook had ik wat dipjes in de vermogens kromme en inhouden bij bepaalde toerentallen.
Een eerder1 jaar terug onderzoek met examener gereden bleek alles 100%( rijk bij volgas) te zijn ook de lmm.
op de rollenbank zei de zo,n gast dat er veel meer uit die motor te halen was als hij bovenin niet zo arm liep…..( wel 169pk 210nm)met dipjes
Beetje raar examener geeft rijk en bank arm…
even verder op verhaal van monteur.
Dus moest ik terug komen voor uit te lezen en auto daar laten voor s'morgens te kunnen meten.
Dus ik vraag wat kost zo,n kreng….. 172 euro…… ja leuk doe er maar 10.( ex werk)
Ik niet gek effe bellen met tuynder, voor dat geld heb ik dus een labdasonde en een lmm!!!
Eerst labdasonde vervangen vandaag, meteen een wereld van verschil, ook die vieze uitlaatlucht is meten weg.
Beter trekken beter rond lopen enz enz.
Maar boven de 5000 was de rek er een beetje uit.
Lmm vervangen.
Nou ik heb een nieuwe auto, niet meer normaal ik wist niet dat die 2.0ts zo snel kon zijn.
Ik heb die labdasonde dus al heel lang kapot gehad en de lmm is ook niet 100% geweest, ik heb de 200+ nog nooit gehaald( ondanks squadra tuning), maar ik denk dat dit nu wel gaat lukken, power te over..geweldig
Ik zal binnenkort nog eens naar de rollenbank gaan kijken wat hij nu doet…
Conclusie rijd je auto niet meer zo fris, vervang je labda sonde en lmm maar eens… voor die “paar” euro heb je het er zo uit met de benzine prijs vandaag de dag.
Ik reed 1 1:10 dus ben benieuwd wat hij nu gaat doen.
word vervolgt.
_________________
Misschien heb je er wat aan,
Met vriendelijke groet,
Olaf