Johan, Het uiterlijk van de alfa valt weinig tot niets over te zeggen. Dat de betrouwbaarheid een stuk minder is als bij gemiddeld merk nemen de kopers op de koop toe ! van horen zeggen moet de 159 weer wat beter zijn dan de 156.
Maar in de jaren 80 kon je geen alfa rijden zonder techneut te zijn en je gereedschapkist in je kofferbak te hebben staan ! die tijd is ook met de 156 voorbij want buiten het feit dat ik heel veel reparatie's heb gehad heeft hij me nooit echt laten staan.
Betreft de renault ! prima merk met geweldige service en modellen boven 2004 hebben weinig last meer van de electronica.
Motorisch natuurlijk 1000x beter dan een alfa(zie resultaten uit de F1)
de alfa v6 zou volgens alfa zelf sneller moeten zijn dan de renault 3.0 v6 maar dit is zeker niet zo. kortom uit ervaring kan ik vertellen dat de alfa v6 een hondenhok is vergeleken met de renault v6. 1000x luxer en 1000x beter rijden.
De mg moet ik je gelijk in geven. dat is net zo bagger als alfa. maar de 160pk sterke motor in een 1000kg wegende wagen geeft je een hoop lol terug.
De middenmotor zorgt voor een wegligging waar iedere maar dan ook iedere alfa alleen maar van kan dromen, zelfs mijn renault v6 met Esp kan niet zo verschrikkelijk hard en strak door de bochten.
En het feit dat hij alleen wordt gebruikt als hobby wagen en hooguit 2000km per jaar rijd maakt een hoop goed.
Verstandigerwijs zwijg je maar over de audi want deze wagen is echt totaal niet op aan te merken. rijdt geweldig zit goed(helaas niet zoals de renault, maar beter dan alfa) en is pas echt degelijk.
Johan ieder zijn keus dat respecteer ik, maar voor mij voorlopig niet meer zo'n alfa.
veel plezier met je alfa