Wie weet of ik de heupgordel op de achterbank (midden) van m'n 156 kan laten vervangen door een driepuntsgordel? Of ombouwen? 't is voor een derde kinderstoeltje.
Huub 156sw
Haai Huub,
Ik denk (eigenlijk weet ik het zeker) dat het jammer maar helaas is.
Je mist nl. het 3e bevestigingspunt. De verankeringspunten zijn nl extra verstevigd, dwz de carosserie is op die punten aangepast om de krachten die bij een aanrijding vri komen de crash structuur in te geleiden. Je kunt dus niet zomaar een 3-punts gordel ergens vastmaken. Daarnaast hebben de rolautomaten maar een beperkte inbouw-hoek (x,y,z) waarin ze functioneren.
Trouwens: een gordel die niet voor die bepaalde configuratie gehomologeerd is heeft geen typegoedkeuring en kun je aardig in de problemen komen als er een keer iets gebeurt.
Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je isofix bevestigingssytemen kunt laten installeren op de 2 verankeringspunten van de huidige 2-punts gordel.
En anders; er zijn toch wel kinderzitjes te krijgen die met alleen de heupgordel bevestigd kunnen worden, of niet ?
Groeten,
Ivo
Wel per definitie als zo'n optie slechts €200, kost.
Alles wat aan het chassis optioneel zou zijn maakt het productieprocess onevenredig duur.
Opties van electronische aard zijn vaak ook al voorbereid omdat 1 kabelboom monteren goedkoper is.
Maar wellicht heb je het gelijk aan jou kant. Ik kan het niet controleren want ik heb een 166 (waar helaas geen 3-punts gordel in het midden kan).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?