Hallo Alfisti,
Welk termijn moet ik aanhouden voor distributiewissel
van een Spider 3.0 V6 12v ??
Boekjes zeggen 120.000km maar is dat voor de V6 niet ook teruggezet?
Nee , ook de v6 bij 60.000 of 3 jaar , 100.000 of 5 jaar zal misschien bij de JTD's zijn(correct me if i'm wrong) , maar bij de benzine motoren met D-riem moet hij dus om de 60.000 of 3 jaar.
Als je de zoekfunktie ff gebruikt , kom je genoeg ellende tegen over geknapte D-riemen e.d…
Voorkomen is beter dan genezen
Saluti ,
Marley164
Er zijn een hoop indianenverhalen blijkbaar. Er zijn m.i. voor de benzinemotoren 2 intervallen: 3 jaar of 60.000 km voor de 4 cilinder TS motoren en 3 jaar of 120.000 km voor de V6. Ik heb het zwart op wit van Kroymans vorig jaar n.a.v. het knappen van de riem van mijn 166 2.5 V6 uit 2000. Alfa zegt daarin 3 jaar of 120.000 km, Desondanks gaf Alfa niet thuis… Maar via de geschillencommissie heb ik mijn gelijk gehaald. Laat je niet foppen door Alfa! Dat ze de V6 naar 60.000 zouden hebben teruggedraaid is een volgens mij een verhaal dat de wereld is ingeholpen om van de vele claims af te komen. Ik heb nog nooit een onderhouds/instructieboekje voor een V6 gezien waar anders dan 3 jaar of 120.000 km in staat. Imand wel? Er is hier meer over geschreven, gebruik de zoekfunctie maar.
Heb het me al eens meer afgevraagd waarom auto fabrikanten niet gewoon definitief afstappen van die rot riempjes en net zoals BMW, Mercedes en Honda overgaan op het gebruik van een ketting. Nooit geen omkijken na en onderhoud. Het is natuurlijk de factor geld die zal spelen aangezien het gebruik van een ketting een stuk duurder is.
Mijn voorkeur heeft het in ieder geval.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?