Gelukkig weer een

• Johan

Afgelopen zaterdag heb ik weer een Alfa gekocht nadat ik eerder mijn zo geliefde zwarte 156 Selespeed totalloss had gereden. Het is alleen iets anders geworden dan dat eerst de bedoeling was. Aangezien ik opzoek was naar een 156 in diesel uitvoering (liefst een 2.4) is mijn oog gevallen op een 166. Het betreft een metallic groene 166 uit september 99 met maar 179000km op de klok. Alles is aantoonbaar en de geschiedenis is ook bekend. Na een goed gesprek en dito proefrit is de koop gesloten. Aanstaande zaterdag kan ik mijn nieuwe bolderkar ophalen. Wat een verschil is het overigens qua rij eigenschappen en comfort met een 156, een 166 is echt totaal anders. Zeer stil en erg comfortabel. Alles is natuurlijk veel luxer en ruimer uitgevoerd. Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe aankoop en hoop hiermee ook echt nog vele jaren rijplezier aan te hebben.

• Johan

Excuses voor het ongemak, de titel liep niet goed door dus bij deze..

• bianco156

Goede keus veel rijplezier en gezonde kilometers

• Selespeed.info

Gefeliciteerd! De Alfa 166 is een waanzinnige auto. Nu nog even gratis lid worden van de 166 club en het genieten kan beginnen.

• Johan

Zal ik ook maar eens doen ja. Ja de 166 is echt een geweldig goede auto van wat ik tot nu toe ervaren heb. Zoals ik al zei, compleet anders dan de 156. De 166 is echt puur een comfortabele stille luxe reis wagen en de 156 is veel meer temeramentvol en sportief, die nodigt je veel meer uit (tenminste zoals ik mijn 156 had ervaren).

Er zijn een paar hele kleine puntjes aan de 166 die ik wil veranderen zoals de hoofdsteun van de bijrijdersstoel daarvan is aan de onderzijde een kleine beschadiging en is de stiknaad los, daarvan denk ik om bij een demontage/onderdelen bedrijf een andere hoofdsteun te vinden. Zelfde geld voor de middenarm steun, deze is uitgevoerd in wit leer en deze is door gebruikerssporen lelijk geworden. Natuurlijk ook een besmettelijke kleur wit leer.

• Selespeed.info

Voor wat betreft de armsteun: ik zou contact opnemen met een bedrijf dat leren interieurs voor auto's maakt en niet een nieuw onderdeel bestellen bij de dealer. De bekleding van de armsteun van de 166 is namelijk om onbegrijpelijke reden namelijk niet van leer, maar van kunstleer (van slechte kwaliteit).

• Johan

Oh, nou al vriendelijk bedankt voor je tip. Nooit geweten dit. Ik zal zeker wat met je tip gaan doen. Aangezien het een licht interieur is wat mijn 166 heeft, licht grijs stoffen bekleding met wit/creme kleurig leer in de portieren en middenconsole is het best een besmettelijke kleur.

• Marley

Voor al je 166 onderdelen ook lederen interieur delen moet je natuurlijk bij Edgar zijn , die is op het scarbforum te vinden onder de naam CMVA.

Die heeft minimaal 10 166ers v6 staan voor onderdelen.

Veel plezier in je Alfa limo gewenst :mrgreen:

Saluti ,

Marley164