Alfa Romeo 156 veerpoot-lager en verlagingsvraag

• Remco

Ciao,

Ik heb momenteel Gele koni's onder mijn Alfa 156 1.6TS zitten (voorkant). Helaas is een van de veerpootlagers (bestuurderskant) kapot en zoek er een met 1.7 cm ipv 1.9 cm doorsnee…Die normale die erop zitten vanaf fabriek zijn te groot zodat de Koni's er doorheen schieten wat niet de bedoeling is. Wie weet waar ik die kan bestellen?? Koni Nederland heeft ze niet, en bij de Alfa Romeo dealer moet ik ook niet zijn…

Nog iets..

Is het mogelijk om 17“ 225 45 banden achterop mijn 156 te zetten in combinatie met 4 cm verlagen? Ik ben bang dat de auto gaat aanlopen als ik het doe..Momenteel heb ik 17” 205 40 er onderzitten en daarmee heb ik geen problemen.

Graag jullie reacties

Ciao Remco

• Spully

Ik heb ook gele Koni's onder mijn 156 maar volgens mij heb ik gewoon de orginele lagers. Wel ander ringen (schotels) om de schokbreker op zijn plaats te houden. Vraag het eens bij ARparts, die verkopen de koni's.

Bij de 156 club zijn er verschillende die met 225 breed rijden maar het gross kiest voor 215. Het ligt er ook aan wat voor Off-set (ET) jouw velgen hebben.

Zou in de buurt van 37mm moeten liggen.

Ik heb zelf ook 215/45-17 op 7.5J x 17 ET 37 velgen en die lopen absoluut niet aan, ook niet met z'n vieren met volle bepakking richting Italie.

Auto is ook 30-35mm verlaagd.

• black145qv

De 156 heeft geen veerpootlagers de fusee draait op fuseekogels de veerpoot staat altijd stil. Wat jij zoekt zijn bovenste veerschotels als ik het goed begrijp. Als je een nieuwe set koni's koopt zitten er altijd bussen die je in de veerschotels moet zetten om het diameter verschil van het schroefdraad van de veerpoot op te vangen. Ik denk dat als je het zo uit legt koni je beter begrijpt wat je wil hebben. De juiste banden maat van de 156 is 215/45/17 voor de GTA 225/45/17 als je een bredere velg als 7.5 j hebt zou ik kiezen voor een 225 band tot en met 7.5 j een 215 band.

succes!

• Brian

Monteren van bredere banden (225/45) terwijl de fiets 4 cm wordt verlaagd, met zorgen over wrijving. Het gaat om de juiste pasvorm en compatibiliteit, zoals het kiezen van de juiste items uit een basket random winkelwagentje om er zeker van te zijn dat alles samenwerkt.