Waarom nooit geen diesel met selespeed??

• Johan

Nu ik dus tijdelijk auto (lees Alfa) loos ben, en dus ook weer opzoek ben naar een auto vraag ik het me nu ook af. Waarom is er nooit een 156 JTD of ander type diesel met Selespeed uitgebracht?? Ik zou me niet kunnen inbeelden dat dat een slecht verkopende auto geweest zou moeten zijn. Vind het opzich erg jammer dat deze combi niet bestaat. Voor mij zou het het ideale zijn. Maar goed…..

• Spully

Weet het niet zeker maar zou kunnen dat het koppel van de diesels te hoog is voor de beschikbare selespeed bak.

• Eelco van Vliet

In de 159 heb je nu (ook op de 1.9 16v en de 2.4) de Q-tronic. En het is een 6 bak. Ik heb daarin proefgereden en dat is wel een hele fijne bak. Vooral file rijden is heel prettig

Ik vond alleen dat je vooral op rotondes wat problemen had, en je 2 keuzes had. Of op normale snelheid, maar dan bleef de bak in een te hoge versnelling staan, wat je dan weer moest corrigeren, anders had je te weinig toeren aan het eind van de rotonde.

Of wat harder over de rotonde, dan ging het goed, maar dan raakte je medeweggebruikers in de stress vanwege het sneheidsverschil.

Di