Totall los of toch niet???

• Johan

Donderdag 13 maart j.l kreeg ik dit noodlottig geval met mijn 156 Selespeed. Door een ongelukkige aanrijding raakte mijn 156 (trouwens ook de Fabia) dermate zwaar beschadigd dat ze dus alle 2 weg getakeld konden worden. Nu na dit ongeval zit ik zelf te denken, zal de auto totall los zijn of niet? Ik ben zelf toch van plan om de schade te laten taxeren en ik dus als nog kan bepalen of ik hem weg doe of niet. Het gaat me echt aan het hart als ik nu al afscheid moet nemen van mijn geliefde auto. Wat denken jullie zo op eerste gezicht, te herstellen of zullen de kosten echt dermate hoog zijn?

Hierbij de foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=YEVW8WBQ

• klaas

Ik kan het bouwjaar niet lezen van de kentekenplaat maar aan de foto`s te zien lijkt hij mij idd totalloss. De kop staat scheef zo te zien. Erg veel schade. Dagwaarde van een 156 is nihil dus economisch is hij al snel afgeschreven. Technisch kan het misschien allemaal nog wel gerepareerd worden als het moet. Jammer joh. Zonde.

Klaas.

• Johan

Hij is van 1999, 26-DR-VR is het kenteken. Heb er echt enorm de balen van, de auto beviel me zo goed, en ik was zo in me sas met de auto helemaal qua kleurstelling en uitvoering, zwart met creme/cognac lederen bekleding. Het is me op dit moment ook te duur om zo een zelfde auto terug te moeten kopen en zal het tijdelijk moeten gaan doen met een goedkopere basis 156 of een 155 denk ik zo. Morgen komt de auto naar huis en wil dan ook proberen om de schade te taxeren zodat ik kan kijken hoe hoog het komt en wat ik doe.

• Marley

Spijtig voor je maar hij zal idd wel total loss verklaard worden , voordeel is dan wel dat je hem voor relatief weinig terug kan kopen(het zgn wrak) en dan kan je bijv. het interieur en alles overzetten op je nieuwe aanwinst(mocht dat weer een 156 worden.)

Suc6 met de afhandeling ;)

Saluti ,

Marley164

• Johan

Het wrak goedkoop terug kopen??? van wie moet ik het terugkopen? Of heeft dit met de verzekering te maken?

Ik heb zelf nu de gedachte om hem in zijn geheel te verkopen, particulier of aan een demontage bedrijf. Heb nu mijn oog laten vallen op 2 auto's

1: Een zwart metallic Alfa 156 1.9jtd uit 1998 die bij een autobedrijf te koop staat en die ook auto's opkopen voor demontage dus dat ik mijn huidige 156 daar inruil.

2: Een metallic zwarte Lancia Dedra 2.0TD SW ook uit 98 die bij een gewoon auto bedrijf te koop staat en ik dan mijn 156 zelf particulier zal verkopen.

Ik moet alleen zien te weten wat ik ongeveer als waarde moet zien voor mijn huidige 156 mocht ik hem zelf verkopen. Misschien dat 1 van jullie een richtprijs kan geven of interesse heb.

Alvast vriendelijk dank.

• klaas

Je moet vragen of je de auto mag houden. Even overleggen met de verzekeringsmaatschappij. Je kan dan net zoals eerder gesuggereerd werd alle goede delen overzetten en de rest verkopen op Marktplaats. In onderdelen brengt hij meer op dan zo als wrak.

Klaas.

• Johan

Ik weet niet of dat zin heeft aangezien ik (theoretisch) als schuldige ben. Ook al was het een rottige samenloop van omstandigheden als het echt om verkeers technisch gaat qua regels ben ik fout geweest. Omdat ik overstak en dus over de andere rijbaan van het tegemoet komend verkeer moest. Die man in de Skoda was recht door gaand verkeer.

Al zou hij de schuldige zijn geweest had dit volgens mij zeer zeker een interesante optie geweest.

De auto staat trouwens inmiddels op marktplaats in de categorie schadeauto's.