airbag lamp + voorvering kraakt + injectie

• Lot

Hallo,

Ik heb wat mankementen aan mn lieve Alfa en hoop een beetje raad van jullie te krijgen. Hij is te mooi om weg te doen, maar te duur om helemaal te laten checken door een garage en ik ben niet technisch genoeg om het allemaal zelf uit te vogelen.

Wat is er allemaal aan de hand;

- Mn rechter voorvering kraakt als ik over een hobbel ga. Is dit erg of gewoon een gehoor ongemak?

- Mijn airbag lampje blijft continue branden. Hij is al 4x uitgelezen en blijft steeds storing geven. Kan ik hier iets aandoen? En waardoor geeft hij steeds een storing aan?

- Als hij koud is en ik geef iet wat gas, dan houdt hij steeds in. Hij schokt en hij doet.

Zn BPS (zeg ik het goed?) is al vervangen want ik hem ook al een paar keer stil gestaan in een bocht en toen deed ie helemaal niks meer. Maar dit inhouden blijft wel.

Ik hoor graag jullie adviezen en raad!

Hebben jullie anders voor mij een goede garage die normale prijzen rekent?

Want het uitlezen van het systeem koste me al €100 per keer…en vind het eigenlijk te belachelijk voor woorden. (dit was overigens bij de off. dealer in Amsterdam).

Dank jullie wel!

Een trieste alfa rijder

• Spully

Om wat voor een type gaat het?

Als het een 156 is dan kan dat kraken niet direct kwaad maar is wel irritant.

Airbag storingen heel vaak de stekkerverbindingen onder de stoel(en).

• Opa black

Kraken van de draagarmen is inderdaad bij de 156 uitvoeringen een kwaaltje wat geen kwaad kan.

Voor de airbag, de stekkerverbinding (geel) onder de passagiersstoel loshalen en met contactspray behandelen en weer in pluggen.

Daarna waarschijnlijk nog een keertje laten resetten.

• Lot

Hi,

Het betreft inderdaad een 156.

Dus het kraken kan dan geen kwaad, gelukkig.

Ik zal met wat beter weer inderdaad onder de stoel liggen en de stekker even inspuiten en dan toch nogmaals laten resetten door de garage.

Heeft iemand nog ene suggestie voor de injectie?