Koplamp vervangen 156

• mart(w)in

ik bedoelde er mee te zeggen dat de fabrikant het wel iets makkelijker had mogen maken…

er zijn auto`s daar moet je mee naar de dealer omdat het scherm gedemonteerd moet worden..tis toch van de zotte..

ik kan me een iets oudere auto waar ik in reed voor stellen waar het met 5 min gepiept was…..

dat je het in een half uur doet is prima,deed ik er ook over om mijn xenon te monteren per lamp.

• Johan

Oh ok, mis communicatie. Sorry voor mijn reactie.

Ja die construcie bij de koplamp is inderdaad vreemd gemaakt allemaal. Zat eerlijk gezegd zelf te bedenken of het niet handiger zou zijn wanneer het koplamp glas afneem baar is en je dus via de voorkant er makkelijker bij kan dan nu met die krappe rot schroefdoppen. Wanneer je een koplampglas heb wat in een rubber zit voor afdichting en die dus aan de onderzijde met een paar clips vast klikt en bovenop met 2 of 3 schroeven. Uiteraard uit het zicht wanneer de kap dicht zit.

Mijn vader rijdt een Lancia Lybra en ik heb het zelf niet gezien hoe het daar zit maar daar moest de complete unit vervangen worden doordat er een lampje in kapot was, schijnt dat die geen eens open kan en je dus een compleet nieuwe koplamp moet monteren. Al lijkt me dat toch wel erg vreemd….?????

• henkie

wees blij dat je geen nieuwe mondeo hebt…..

• mart(w)in

ja leuk zo`n spits model,maar het kost je vel…..:D

• klaas

henkie schreef:

>

> wees blij dat je geen nieuwe mondeo hebt…..

Hoe zit dat dan? Bij het vorige model moest je de gril demonteren, 2 clipjes omhoog en je schoof zo de unit omhoog. Erg simpel.

Klaas.

• Gerhard

Wie o wie kan me vertellen hoe ik een complete koplamp dien te vervangen..van een a56 uit 2000… voor elke reactie alvast bedankt..

Gerhard mobiel 0617177018

• jan willem

Hallo,

wie heeft er ervaring:

ik heb het groot licht vervangen, maar nu schijn de lamp erg naar beneden. Hoe krijg ik dat weer goed ?

• rob

Beste mensen, ga bij een defecte lamp gewoon even langs de garage.

kost je en hele hoop tijd,ergenis en vel.Nu niet zeggen dat het geld kost om

dat te doen, want dat kost een alfa helaas toch al meer dan zat!!

• ratjuh30

bij onze belle doet het linker licht het soms niet..

ff een mep op geven en hij doet het weer..

we moeten er eens ff na kijken maar aangezien we geen garage hebben en het nu erg koud is .

wachten we nog ff met maken.

tenzij hij echt overlijd dan moeten we wel..

gr maria

• alfa 156 racer

10 minuten was geen probleem bij mij