Snelheidsmeter Alfa 156

• Harold

Ik heb een Alfa 156 SW van oktober 2005.

Er is een probleempje met mijn snelheidsmeter.

Als ik bijvoorbeeld 100 km/u rijd, en ik rem af tot 50 km/u, blijft de naald van mijn snelheidsmeter hangen op 100 km/u en valt pas als ik ongeveer 50 km/u rijd in één keer terug naar 50 km/u.

Het lijkt wel of bij het afremmen de snelheid een stukje niet wordt gemeten dan wel dat de naald blijft hangen.

Het gekke is dat dit alléén gebeurd bij afremmen en dus niet bij optrekken, want dan worden alle snelheden wel goed aangegeven.

Weet iemand hoe dit kan?

Groeten,

Harold

• mart(w)in

de snelheids opnemer zit in de versnellingsbak…aangezien alles comp gestuurd is.

ik ben even langs gegaan bij een bevriende dealer die een uitlees apparaat had,kijk of je een garage kan vinden die je comp wil uit lezen voor je voor een klein bedrag. de dealer vraagt niet normale prijzen.

• Bas

haha beste Harold,

Ik had hetzelfde maar dan omgekeerd…. heb een 156 2.0 jts sw van 2006. Snelheidmeter ging niet verder dan 160 terwijl de auto gewoon doortrok… Ik had zoiets van: volgens het boekje moet de auto 220 kunnen halen, dan wil ik dat kunnen zien ook ! Ik had dus in de planning om hier bij de eerstkomende beurt (onder garantie) naar te laten kijken. Dit tot 2 weken terug…..

Wintersport richting O'rijk dus “der Autobahn”:-) Auto even flink doorgetrapt, naaldje bleef weer hangen op 160. Uit ballorigheid toen maar een tik op het tellerhuis gegeven en voila: naaldje schoot in één keer door naar over de 200…. Daarna nog diverse keren geprobeerd: laten zakken naar 140 en weer fors doortrekken en het naaldje werkte gewoon goed (zonder steeds een tik op het tellerhuis te moeten geven) dus wat mij betreft: problem solved. Onze Italiaanse auto's stellen je nog wel eens voor verbazing maar blijft leuk.

Ik zou zeggen: probeer het eens om een tik op het tellerhuis te geven. Baat het niet….. Alleen niet te lomp hard meppen natuurlijk !

Groet,

Bas