Hoi
Ik heb een 164 3.0 V6 24v uit 92
de motor heeft plotseling geen trekkracht meer en de uitlaat wordt erg heet. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken. Misschien de lambda sonde? Ik hoor het graag.
groet,Johan
Ik zou hem even laten uitlezen bij de dealer , komt de fout meestal wel naar boven…
Zou idd de lambdasonde kunnen zijn , maar bijv. ook de Lucht Massa Meter , die laatste is makkelijk te controleren door ff de stekker los te koppelen en dan een stukkie te gaan rijden…
Suc6 met het oplossen van je probleem…
Saluti , Marley164
Heeft weinig te maken met uitlezen,
de trekkracht viel die plotseling weg , of is dat geleidelijk gegaan?
Ik heb zoiets gehad met een niet alfa , bleken er 2 kleppen verbrand te zijn.
Verbrande kleppen oftewel gaten in de klep………………..
trekkracht was eerst 1/4 minder en daarna dat de 2e klep verbrandde bijna helemaal weg……………………
Ik hoop voor jou dat het niet zo drastisch is
Ik heb wat beschadigde draden van de lambdasonde gevonden. Misschien dat het hieraan kan liggen. Ik hoorde dat de computer in een soort noodprogramma springt als er iets niet goed zit en daarom de motor slecht loopt. Klopt dit?
En wat betreft de uitlaat. Bij de garage hadden ze een stuk dempingmateriaal gevonden wat tegen de lambdasonde aanzat. Maar volgens mij zit er voor de kat geen dempingmateriaal. Toch? Dit vond ik een beetje vreemd.
Zaterdag ga ik er mee verder.
Johan
Wel een idee van , maar ik hou het gewoon op ouderdom en slijtage.
Blokje waar dat gebeurde was pas 45 jaar jong en misschien al meer dan 6 ton gedraaid…………..
En de wagen wordt natuurlijk als werkpaard gebruikt, oude landrover die regelmatig vrachten op zijn rug krijgt die het laadvermogen eigenlijk te boven gaan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?