regeleenheid airbags

• Jan Broos

Mijn dashboardlampje van mijn airbag blijft branden.

ik heb deze site nagekeken en ik heb de steker onder de stoel gecontroleerd en ik heb de accu even gedemoteerd. Helaas blijft het lampje branden en ik ben naar de dealer geweest. Nadat hij twee keer het uitgelezen had moest hij constateren dat de regeleenheid van de airbags kapot is. het repararen gaat ± EU 500,00 kosten. (320 voor onderdeel, 1 uurtje werk, en BTW)

Weet er iemand misschien een goekopere oplossing?

Waar zit ergens deze regeleenheid en hoe kom ik daar?

Heeft iemand misschien dit nog als spare-part?

O ja, t'is een 156 van 1999

alvast bedankt voor jullie reacties

Jan B

• bianco156

geuzendam almelo ongeveer 120euro makkelijk zelf te vervangen .

suc6

• DtH156

Tegen mij zei de dealer ook dat de airbagcomputer kapot was en dat ik op zo'n 500 euro kosten moest rekenen (FIVAN in Capelle a/d IJssel). Niets bleek minder waar… Daarna naar een FIAT-dealer gereden die de regeleenheid zo voor me kon resetten…

Dit was ook met een Alfa 156.

Ik zag op de examiner van de monteur dat ze wel moesten kiezen voor de optie ‘ISO-data overslaan’ o.i.d. Anders kwam de foutmelding niet op het scherm…

Ik zeg niet dat je airbagcomputer niet kapot is, maar misschien is het wel het proberen waard. Het hangt er natuurlijk van af waarom het lampje brandt. Bij mij was dat alleen maar omdat de bijrijdersstoel is vervangen en de motor is aangeweest zonder dat de airbag was aangesloten.