airbag lampjes

• Evi

Hallo,

Ik heb een vraag misschien dat iemand hier weet wat het kan zijn, ineens dus zonder ongeluk ofzo zijn mijn beide airbag lampjes van mijn Alfa 156 uit 97 gaan branden weet iemnad hoe ik hier nu weer vanaf kom en of de airbags nu wel of niet werken??? grtjs Evi

• willemseles

Een bekend euvel.

Meestal veroorzaakt door het verstellen van stuurhoogte of stoelen verschuiven, waardoor het stekkertje (onder de stoel) even geen contact maakt.

Airbagaansturing werkt nu niet.

Zelf heb ik toendertijd dat stekkerdoosje laten modificeren, doorsolderen kan ook, maar die storing moet gereset worden door een (Alfa) garage.

Ga maar op een rustig tijdstip langs een dealer en vraag of deze even tijd heeft om te resetten (kost dan E 20,- ofzo).

• henkie

mmmm, een rustig tijdstip Willem??

Ik weet niet wanneer dat is hoor, jij wel?

fijne jaarwisseling!!!!

Henk

• willemseles

In ieder geval niet op een maandagmorgen, vrijdagmiddag, of rond koffietijd :-)

Nu is half NL op wintersport. Laat zeggen op een woensdagmiddag rond 15.30 uur ?

Elke bovag-garage heeft zo'n laptop om te resetten, alleen zij moeten wat langer selecteren op merk,type,bouwjaar etc. Een dealer heeft het in 5 min. voor elkaar …..totdat je de stoel weer verschuift :-(