Remlicht blijft branden

• Johan

Sinds gisterenavond blijft bij mij het remlicht branden bij mijn 156. Tegelijk hoor ik ook steeds het alarm piepje van de selespeed bak en knippert het waarschuwings lichtje in het dashboard. Weet iemand welk euvel dit is? en of er dus een rem blijft hangen. Krijg zelf niet echt het idee dat de auto zwaarder trekt of tegen gehouden wordt.

Ik heb trouwens de auto sinds gisteren avond ook niet meer op de handrem weg gezet want dat was dus sochtends iedere keer prijs dat mijn handrem niet echt los wilde en dus een soort vast gevroren zat en dan een soort van los schoot. Dit leek me al niet echt bevordelijk voor de auto.

• willemseles

Nee, op de handrem bij vrieskou moet ook nooit.

De achterremklauwen en kabel vriezen gelijk vast.

Gewoon in z'n 1 zetten en dan contact uit.

Bij een andere Alfa heb ik wel eens gehad, dat het stiftcontactje onder het rempedaal (voor activering remichten) iets afgesteld moest worden. Weet niet of een 156 dat ook zo had.

Mijn selespeed begon toendertijd al raar te doen bij een defect stadslampje (en ook over een sportronic gehoord met kapot mistachterlicht).

Eerst maar even die klauwen loskrijgen door goed warm te rijden of warme parkeergarage.

En duw - in z'n neutraal - de wagen wat op en neer (gaat dat makkelijk ?).

• Johan

Blijft hij dan in zijn versnelling staan?? Want ik had juist de gedachte dat die selespeed bak hem automatisch in zn vrij zet. Nu afgelopen nacht heb ik hem van de handrem afgehad en gewoon een steen tegen het wiel aan gehad, omdat ik juist dacht dat hij altijd in zn neutraal springt ook al stop je in de versnelling en zet je de motor uit.

Later bedacht ik bij mezelf ook dat een brandend remlicht niet iets met de handrem te maken kan hebben aangezien wanneer je de handrem erop trekt het remlicht ook nooit brand.

• willemseles

Pas als je dan weer voet op de rem/contact aan zet, gaat ie in z'n vrij.

Test maar door er een duwtje tegen te geven.

• Johan

Ok, Alvast bedankt hiervoor, nuttige informatie!!. Ik zal het zowiezo eens uittesten. En vanavond moet ik toch naar mn vriendin toe dus dan kan hij gelijk weer eens goed warm worden. Kan ik even kijken of het dan ook over gaat het probleem. Anders zit ik zelf te denken aan een schakelaar ofzo die kapot moet zijn.

• Johan

Probleem is gelukkig opgelost. Het was maar een kleinigheidje kwam ik al achter. de schakelaar zat los ervan bij het pedaal. Ik merkte het al op dat ik de “klik” niet meer hoorde dus heb eronder gekeken en zag toen die dikke stekker los hangen. Kleinigheidje dus.

• makoka

The Minecraft Jenny Mod enables players to interact with Jenny in a way that simulates a romantic relationship, mimicking elements of a real-life girlfriend experience within the game.

• Felix

The rice purity test is based on your real-life experiences. Originating at Rice University, the test brings interesting experiences and lively discussion topics to students and gradually spreads to other parts of the world.