halo.. al enige tijd geleden begon mijn ruitewisser spontaan te wissen terwijl er nix was ingeschakeld(wel met draaiende motor uiteraard). ik heb toen na beetje zoeken, de ruitewisserintervalrelais verwijderd( relais in de auto). daarmee kon ik m stoppen. daardoor kon ik dus niet meer de interval gebruiken, alleen maar de snelle stand. nou heb ik een ander relais geprobeerd, maar deze geeft t zelfde probleem, dus aan de relais kan t niet liggen, zou je denken. nu werkt mijn centrale deurvergrendeling ook niet meer, sinds afgelopen weekend( toevallig na testen van een nieuwe realais). als ik m op slot draai, springt ie gelijk weer van t slot af. ook zoiets vaags…! nou lees ik ergens in de standaard boekjes die bij de auto horen dat er ergens in de motorruimte nog een zekeringenkast zit met ook relais erbij. hier moet dus ook een relais in zitten die meerdre functies bediend, namelijk de interval en de centr.deurvergrendeling. heb die dingen wel gevonden, maar zijn allemaal dezelfde relais, dus ik kan niet weten welke ik moet hebben. aangezien de andere relais van bijv de ABS is en nog meer belangrijke dingen, durf ik ze er niet zomaar uit te halen om te kijke welke t uiteindelijk is.
mijn vraag: weet iemand of ik klakkeloos die relais eruit kan halen om erachter te komen welke relais ik uiteindelijk moet hebben? kent iemand dit probleem? is het wel het relais wat problemen geeft of moet ik t toch nog ergens anders zoeken? ik hoor graag de ervaringen. alvast bedankt. grtzz alexander