159

• Berlina

Misschien wel een Lancia Phedra 3.0 Emblema (full options) tot de 169 op de tweedehands markt wordt aangeboden.

Niet veel alternatieven uit de laars als je een vijfde deur zoekt. Misschien kunnen ze de Crome een fraaie restiling geven want dat vind ik nu niks (wel goede en miskende auto overigens).

Wie het weet mag het zeggen

• Aspro166

Een Lancia Thesis en dan nooit naar de voorkant kijken!

• Ferry 166

Sta ook voor het punt Alfa dag te zeggen na 22 jaar!!!! 159 van binnen qua ruimte geen match voor mijn 166. Uiterlijk helemaal ok hoor zo'n 159. Maar een draak van een dashboard ( lomp ), benzinemotoren die Alfa niet echt waardig zijn en gebruikt nauwelijks automaten te vinden ( ja ik ben het schakelen een beetje beu in NL ). Daarnaast heeft Alfa mij schandalig laten barsten na een distributieriem-breuk. Door de geschillencommissie heb ik uiteindelijk genoegdoening gekregen. Ik zal hier nog wel eens een verslagje over op dit forum zetten voor wie nog een keer met zo'n afknapper te maken krijgt. Maar ja wat nu????

• Pietro Originale

Weer een 166?

• willemseles

Ik noem maar wat : Saab ofzo.

Met sequentieële 6 bak (semi-automaat) en met Alfa 1.9 dieselbloc.

• Berlina

Nee, ik heb niets met Saab.

De 166 zou zeker nu weer mijn keuze zijn omdat ik m'n wonderschoon vind en het kon wel is een tijdloos ontwerp zijn. En eigenlijk dan ook nog in z'n eerste ontwerp.

Kijk voor de lol is naar de prijzen in DE. Een 3.0 full options is zeer betaalbaar.

Maar….ik moet een vijfde deur hebben.

• marcel q4

Tjsa nu heb ik net een 159 2.2 sw gekocht bij onze oosterburen en moet zeggen dat scheelt uiteindelijk best wel ook incl de verrekende bpm.De mijne stond bij een fiat dealer in Berlijn.Doorgaands is de regel hoe verder naar het oosten hoe meer het scheelt.Meer keuze,completer enz… wel wat moeite voor doen maar het loont! Suc6 Gtzz Marcel

• zeno

Met belangstelling heb ik jullie berichten gelezen en vraag me af hoe jullie er ondertussen voor staan met je keus of aanschaf

Zelf heb ik medio van dit jaar een (schitterende) 166 3.0 met pijn in het hart ingeruild voor een 159 SW 2.2. JTS (ook mooi). Inderdaad, op die achterbank van de 159 kun je beter geen volwassenen vervoeren, maar dat hoeft in mijn geval ook bijna nooit. Ik vreesde een beetje voor een teleurstelling, maar het tegendeel is waar. De 159 voelt veel steviger aan en rijdt naar mijn smaak prettiger.

Natuurlijk presteert de 2.2. op de chronometer minder, maar bij normaal dagelijks gebruik in Nederland voelt hij zeker niet veel langzamer aan. Hij trekt beter bij lage toeren en tractioncontrol hoeft niet in te grijpen bij snelle acceleraties. Tsja, als ik ieder dag over onbegrensde Autobahnen zou kunnen rijden wat is het wat anders misschien.

Aan de 3.2 JTS Q4 hangt een ander prijskaartje in aanschaf en verbruik, zodat dit geen aanlokkelijk alternatief was in dit land.