159

  • marco 156 1.8

    Ik ga binnenkort voor een nieuwe 159 SW shoppen, vervelend hoor!

    Zijn hier er hier toevallig 159 1.9 en 2.2 jts rijders of mensen die met beiden hebben gereden??

    Zit enorm te dubben tussen deze 2 motoriseringen.

  • clips

    Hoi

    heb met beiden gereden en gekozen voor de 2.2SW business

    simpelweg omdat die in de business uitvoering precies goed aangekleed was

    en de beste prijs/prestatie verhouding bood en de 2.2 gezien het gewicht van de auto een absolute must is om daar waar het kan de sportieve aspiraties van het merk op te roepen, ook uiterlijk brengen de 2 uitlaten van de 2.2 net iets meer sportiviteit in beeld.

    Prijsverschil tussen de SW 1.9 distinctive en de 2.2 business is slechts

    600 eur, dus als je de standaarduitrusting van de business bevalt

    heb je een prachtige auto voor een scherpe prijs.

    Bovendien kun je met aftermarket opties 'm weer aankleden tot distincitive nivo

    zonder BPM (leer, velgen, nav opties)

    Sinds de business uitvoeringen loopt de verkoop van 159 weer op

    want ik had nooit meer dan 40 mille betaald voor een 2.2 SW distinctive

    daarmee is de auto in de introductie veel te hoog geprijsd

  • Selespeed.info

    Als je voor de 2.2 JTS kan gaan, zou ik absoluut de 2.2 kiezen. De 1.9 JTS zou ik persoonlijk niet snel kiezen. Maar dat heeft weer te maken met het gegeven dat de 1.9 JTS aan de 1.8 MPI een geduchte concurrent in huis heeft. De 1.8 rijdt namelijk best goed en voelt door zijn vijfbak levendig genoeg aan. Tel daar een flink prijsverschil bij op want de 1.9 JTS is best een stuk duurder dan de 1.8 MPI. Maar ja, als je voor een 2.2 kan gaan, is de keuze - wat mij betreft - snel gemaakt. Voor de rest sluit ik mij bij Clips aan.

  • Alfi

    Hoi,

    Ik ben ook op zoek naar een 159 sw, mij werd aangeraden om de 1.8 niet te pakken, toch mider pk en koppel.Distributie-riem de 1.9 en 2.2 heeft ketting.5 bak i.p.v, 6 bak.Geen direct ingespoten benzine monotronic.

    Ik ga hem prive rijden en niet zakelijk mijn idee is om hem uit duitsland in te voeren, ben ik voor een 2006 auto met ongeveer 20.000 km op de teller 1.9 jts distinc met leer en nav incl bpm ongeveer 25.000 euro kwijt.Hier loopt niks onder 32.000 euro.Zeker niet voor zo'n uitvoering.

    Het verschil tussen 1.9 en 2.2 is 25 pk koppel weet ik niet, echter bij de 2.2 is de dubbele uitlaat superrrrrrrrrr.

    Succes met je keuze, ciaoooo a tutti.

    p.s. mijn 147 bwjr 2005 staat nog te koop voor een ieder op het alfa forum.

  • marco 156 1.8

    Ik had die 2.2 business ook op de korrel, heeft een mooie uitrusting en is nu ook voor 495 euro meerprijs met leer uit te rusten, ik heb proef gereden met een jtd,

    deze vond ik wel wat lui onderin, toeren maken dus, verder een topauto!!

    Had jij trouwens nog wat onderhandelingruimte met die business edition, Clips??

  • willemseles

    Inderdaad ,liever niet zo'n 1.8 alleen al om die verfoeide distributieriem.

    Heb tot nu toe nog nooit een splinternieuwe wagen kunnen kopen, maar het lijkt me dat rond het eind van het jaar de dealers nog graag een wagen willen verkopen voor de statistieken. Kenteken wordt dan wel gewoon volgend jaar afgegeven.

  • Selespeed.info

    Heeft de 1.8 MPI een distributieriem? Weten jullie dat zeker, want het is namelijk geen Twin Spark blok en ook geen afgeleide daarvan.

  • clips

    Klopt, is gewoon een motor uit het arsenaal van moeder Fiat

    ligt ook in de croma (wel even bijblijven voor het beste resultaat)

    en heeft een tandriem, de JTS versies hebben distri kettingen

    @marco

    Onderhandelingsmarge bij business was nihil

    dealer speelde open kaart dat op business nagenoeg geen marge zit,

    de auto telt alleen mee voor de jaarbonus target.

    kreeg een mooie handelsprijs voor mijn (niet-alfa) inruiler en lichtmetalo's gratis ipv de wieldopvelgen van de business

    ben na een onderbreking van 4 jaar weer terug bij Alfa om de historie van 18 jaar voort te zetten, voelt aan als een warm bad en een heerlijk gevoel ;-))

  • Berlina

    Zaterdag weer even in de 159 gezeten en weer “passen” met de 3 kinderen achterin. Heb nu een 166 en ik moet helaas vaststellen dat de ruimte achterin bij een 166 toch flink meer is. En de kids worden alleen maar groter. Volgens mij is de 159 achterin net zo klein gebleven als de 156.

    Duivels dilemma want ik vind 'm erg mooi. Waarom is er nooit een 166SW geweest? Had ik nog jaren vooruit gekund. Daarbij daalt de 166 rap in waarde.

    Lastig als je (geen discussie) italiaans wil blijven rijden. Kan moeilijk na bijna 30 jaar van m'n geloof afstappen.

    En hoewel ik de 2.2 niks vind vergeleken met de oude 2.5 zou dat wel m'n keuze zijn. Waarom eigelijk niet de 3.2 :-)?

  • Aspro166

    Zaterdag ook even in een 159 sw gezeten. Eerst achter het stuur de stoel zoals gewenst ingesteld. Daarna heb ik mij op de achterbank gewurmd. Achter is het net zoals in een 156, echt geen vergelijk met onze 166. Ik denk dat ik nog wel zal wachten op een 169 als die eventueel nog komt…. En maar schrijven dat de 159 t.o.v. de 156 is gegroeid en nog maar een klein beetje kleiner dan een 166 is…….

    Groet,

    Glynn