voorstellen

• john alfa166 3.0 aut

Hallo alfaliefhebbers

Zal mij eerst voorstellen.

heb vroeger de meeste belangrijke alfas gehad en gereden. nu na vier jaar zonder alfa kon ik het niet laten en heb een 166 3.0 v6 sport tronic aut gekocht. geweldige auto.

Ben vroeger begonnen met alfasuds. daarna de 33 en toen een 75 2.0

hierna erg lang een 164 3.0 v6 super. toen een 166 2.4 JTD daaran een 156 Sw

denk dat ik nu wel voorgestelt ben. zal met genoegen dit forum weer volgen en zonodig hulp verlenen en hulp vragen als nodig.

mvrgr

john alfa166 3.0 aut

oosten van het land

• willemseles

Welcome again dan John :-)

Aardig wat overeenkomsten met mijn Alfa-carrière.

Nu alweer een jaar zonder (ik wacht tot de GT's selespeed of 166 sportronic wat meer binnen mijn budget komen te liggen, naast m'n trouwe cabrio) ,maar in het verleden ook 33's gereden, en 164 V6's, én een 75 2.0 (carb.) plus turbo, etc.

gr,

• john alfa166 3.0 aut

hallo willem

Je hebt de leukste alfa's gemist. de tijd van de alfasud was leuk. simpele en originele technieken. gewledig rij gedrag en veel te roest.

groet

• cmva

Maar ook de 166 roest nog , subframe wielbakken , binnenschermen ,, daagarmen ,radiatorframes etc.

• willemseles

Hoi John, nee gelukkig heb ik dat ook mee mogen maken :-)

M'n eerste Alfa was een alfetta 1.8 (uit 1975) in 1979 , daarna alfetta gtv's, suds, sprints …en na Alfa nr. 30 een jaartje proberen af te kicken ingelast.

Lukt nog niet erg, anders prikte ik hier niet.

gr,

• Berlina

Precies de plekken waar praktisch alle auto's nog roest hebben

• cmva

Welke auto van 2002 heeft dat nog dan? Wilde een 166 niet vergelijken met een Astra van 96

• Berlina

Ford mondeo 2001 van de buurman bijvoorbeeld.

Praktisch al dit soort autodelen komt van de toeleveringsindustrie (OEM). En dat zijn er maar een paar per elk type onderdeel. De fabrikant van een radiatorframe voor een Alfa zou deze ook geleverd kunnen hebben voor een VW.