Rem/Koppelingsvloeistof

• DoDo

Vraagje:

Ik heb een alfa 155 uit 1997 1.8 t-spark. Hij rijdt heerlijk. Tot op anderhalve week geleden. Het lampje van mn remvloeistof ging branden. Dus ik vul dat netjes bij. Het lampje weer uit geen probleem. Twee dagen later brandt het lampje weer bij het starten en mn koppelingspedaal komt niet meer omhoog. Ik weer bijgevuld. Koppeling kwam niet omhoog. Ik met moeite naar de garage. Die zeiden dat ik moest pompen omdat er dan lucht in zat. Ik pompen en ja hoor hij kwam langzaam terug tot normaal. Pfiew dacht ik. Twee dagen later weer het zelfde probleem!! Al met al ik moet nu iedere dag bijvullen en pompen. Op de parkeerplaats ligt vloeistof en ik zie onder mn auto af en toe een druppel vallen. Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit verhelpen zonder al te veel kosten? HEEEELP :-)

• henkie

ik gok op de hulp koppelingcilinder, zit onder je accubak. op de versnellingsbak

is een eitje om te vervangen… kost ongeveer 40 euro.

• DoDo

Ok thanks maar ik heb er niet veel verstand van. Hoe ziet die hulpkoppelingscilinder er uit? En zit de versnellingsbak niet helemaal onder de auto in plaats van onder de accu?

mvg

do