Achteruit rijden?!

• Johanna

Hallo,

Ik heb nu al een paar dagen last van dat ik mijn auto met moeite in z'n achteruit krijg. Het is een 156 uit 2000. Is dit misschien een bekend probleem? Waar zou het aan kunnen liggen? En wat zou deze ‘grap’ kunnen kosten?

Alvast bedankt

Johanna

• kien

Als het echt heel moeilijk gaat moet het nagekeken worden.

Maar……..eerlijk gezegd heb ik nog nooit in een Alfa gereden (en dat zijn er heel wat geweest) die makkelijk in de achteruit ging.

Meestal laat ik in de vrij het koppelingspedaal even omhoog komen, of zet even de eerste versnelling in om daarna in de achteruit te schakelen.

Komt vele alfisten niet onbekend voor denk ik, vooral de iets oudere alfa's hebben hier last van……..

• willemseles

Ja ,zoals Kien deed ik het ook altijd ; 2 keer de koppeling intrappen en dan via z'n 1 naar de achteruit.

Aan de bak zelf zou ik niets laten doen (van de 156's zijn prima), maar het schakelmechanisme zou je kunnen laten stellen.

Nieuwe versnellingsbakolie (elke 80 dkm) kan zeker geen kwaad, vooral omdat bakken wel eens zweten/lekken en er dus te weinig olie in zit.

En natuurlijk de hydraulische rem/koppelingsvloeistof laten vervangen (elke 2 jaar) en ontluchten.

Al met al hoeft het niet zoveel te gaan kosten.

• henkie

het kan idd je achteruit vergrendeling zijn…