alfa 156 motor kapot

• Peter

beste deskundigen . graag verneem ik uw mening over de volgende kwestie .

ik heb een alfa 156 uit 2000 .

helaas is vrogtijdig mijn distributieriem eraf geknald , en heb daar de nodige motorschade van . laten maken bij een garage,waar ze de volgende onderdelen hebben vervangen … koppakkingsset, bougie's, kopbouten, cilinderkop, kop vlakken . distributieriem en spanrol plus montage . kosten € 1600 euro .

volgens garage was hij nu weer helemaal top . reed ook weer lekker alleen auto gebruikte nu 2 liter olie per week, ik teruggegaan, andere olie gekregen maar hielp ook niet . toen weer teruggegaan . auto reed dus perfect alleen veel olie .

vrijdag dus auto daarheen gebracht en maandag weer opgehaald, waar mij opviel dat ik ineens een hoop getik hoorde uit de motor, gelijk gebeld en meneer had de kleppenseals ? vervangen en zei dat ik er nog wel 2 weken mee kon rijden en dat de motor maar moest worden vervangen . na 50 kilometer rijden auto aan de kant gezet want maakte nu zoveel geluid dat ik er geen meter verder meer mee durf te rijden , nu is mijn vraag : zijn de kosten voor een andere motor nu voor mij of voor de garagehouder, hij heeft immers de reparatie niet goed uitgevoerd vind ik en ik heb hem al 1600 euro gegeven voor het repareren .

graag hoor ik jullie mening hierover .

• henkie

Ik zeg rechtsbijstand…….

• Cornelis

Zeker weten doorsturen naar de rechtsbijstandsverzekeraar. Die kan je hierin het beste adviseren en ook daadkrachtig optreden als het nodig mocht zijn

• Huub156sw

Welke garage was dat? Zijn ze aangesloten bij de BOVAG?

Hopelijk heb je een rechtsbijstandverzekering voor consumenten.

De verkeersrechtsbijstand die je meestal meteen bij je autoverzekering

hebt afgesloten zal hier niet bij helpen.

Geeft je garagehouder geen enkele vorm van coulance?

Suc6.

Huub156sw

• peter

zit net verzekeringen na te kijken, moet morgen even voor bellen, jammer dat die autoverzekering niet helpt, ik dacht daar juist aan ..

de garagehouder zei , ik wil wel iets van de arbeidskosten afdoen , dus van het plaatsen van de motor .. maar slaat nergens op .

hij heeft dus de kleppenseals vervangen zegt hij en daarna kon ik niet meer dan 50 kilometer rijden en de auto maakte zoveel herrie dat ik niet meer verder durde te rijden .schijnt nu aan de zuigerstan(en ) te liggen en daardoor moet de motor vervangen worden,

heb de bovag gebeld en die zegt dat ik eerst de auto door een andere garage moet laten nakijker eer ze iets kunnen zeggen , helaas is de garagehouder geen bovag lid, wel apk station, maar dat kan iedereen worden denk ik ;…

• Huub156sw

…als je ANWB lid bent, heb je gratis juridisch advies. Het nummer van ANWB Rechtshulp is (070) 314 77 88. Je hebt er niks aan als het tot een rechtzaak zou komen (die kosten dekken ze namelijk niet), maar zij kunnen je wel verder helpen. Ze zouden bij één van de testcentra (Den Haag of Utrecht) je auto kunnen nakijken.

Je kunt ook gratis een rechtswinkel binnenlopen.

Suc6

Huub156sw

• Peter

net de garage gebeld en die gaf eigenlijk beetje toe dat daar de schuld lag en vroeg mij toen om een voorstel te doen .. is ook best vreemd.. ga nu maar eens nadenken ..

• black145qv

Er zal waarschijnlijk nu een drijfstanglager uitliggen wat veroorzaakt is door te rijden met te weinig olie wat dus waarschijnlijk veroorzaakt is door verkeerde montage van de garage. Tja als het een bovag garage is dan zijn ze verplicht om garantie te geven. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je door je verzekering een expert laten beoordelen. Niet echt slim van de garage om je zo lang door te laten rijden met zo'n hoog olie verbruik dat is vragen om problemen.

Succes met de afwikkeling!

• Peter

heren,

wat zou een redelijk voorstel zijn ?

naar mijn mening erkent hij schuld, daar hij mij een voorstel laat doen als ik over de prijs begin .

ikzelf dacht de helft van aanschat motor ( 2e hands) te betalen en geen arbeidskosten .

in afwachting van jullie reactie en bedankt voor de tips tot zover .

• henkie

Niks de helft….. de garage moet het gewoon helemaal kostenloos oplossen en hoe ze dat gaan doen is niet jou probleem.

Zeggen dat je het aan je rechtsbijstand verzekering gaat voorleggen is in de meeste gevallen al afdoende.

OOK AL HEB JE GEEN RECHTSBIJSTAND VERZEKERING!!

Suc6