koplampen 156

• Jan Broos

De koplampen van mijn Alfa Romeo 156 beginnen plotsklaps dof te worden.

Het lijkt net of er een dunne beschermende folie van afkomt en het kunststof glas wat er onder zit is in een paar weken dof. Zijn er meer 156 bezitters die dit probleem hebben en weet er iemand misschien een oplossing

• Huub156sw

…heb ik ook, weet geen oplossing

• f hauwert

Ik wel gewoon poetsen dat heb ik ook gedaan.(veel was erop doen!!!!)

Dat ziet er stukken beter uit dus dat kan je altijd eerst proberen voor dat je nieuwe

gaat kopen en die zijn erg duur.

gr Franksud

• Andi

Bij mij heb ik het verholpen door “AUTOGLIM” te gebruiken. Isbij de betere auto bedrijven beschikbaar. Ook pots ik mijn gehele auto hiermee, met een geweldig resultaat. Op de gebruikte doeken is geen autokleur te bekennen, dus schraapt het ook geenlaag van de lak. Heb deze autoglim (rood) via de oltimer vereniging.

tja, een oltimer lijkt ook een beetje op een alfa, je bent er trots en zuinig op.

Denk raan autoglim de rode kleur

• Adriaan

Er zit inderdaad een heel dun laagje folie over, met geduld bladert het er vanzelf af, maar dan ben je een paar jaar verder.

Als je het grondig wilt doen …. de units eruit halen en met een hogedrukspuit de folie eraf spuiten. Daarna een fijnpolijstmiddel of plasticpolijst gebruiken om op te poetsen. Wil je het snel doen dan kun je het ook met een polijstmachine doen, maar kijk uit, wordt snel heel heet. Resultaat is als nieuw!