probleem

• gino burhenne

Ik heb een 156 wagon 1.8 ts

Ik heb een probleem de richtingaanwijzers en de alarmlichten reageren niet , de buurman zei dat dit de klingelateur is ik hoop dat dit goed geschreven is.

Zekeringen en lampen zijn ok . dit is een soort relais , waar zit deze en hoe kan ik het vervangen?

GR GINO

• willemseles

Over zo'n probleem heb ik wel eens geschreven (zie ook zoekfunctie), maar dan bij een 164 of ik het ook had bij m'n 156 weet ik niet meer.

In ieder geval 1 van de relais in de interieur-zekeringkast (LO stuur) maakt dan geen goed contact. Als je -terwijl de alarmlichtenknop op aan staat - wat gaat bewegen aan die relais, maakt de bewuste ineens contact. Ik heb er toen een stukje karton tussen 2 wankele relais' geklemd.

• J.Winter

clignoteur……maar klingelateur vind ik veel mooier;-)

groet,

Jacow

• Henry

Achter de onderste kap van de stuurkolom zit een rood relais. Die is stuk. Eenvoudig te vervangen en relais kost ca, EUR 20. Succes!

• Marley

Relais gaan meestal niet kaopt , alleen de solderingen gaat scheuren , dat zijn minimale haarsccheurtjes die alleen met een vergrootglas te zien zijn , ff relais eruit halen , kapje los maken , dan alle solderingen ff aantippen met de soldeerbout en opgelost is je probleem.

na meer dan 10 164ers ben ik er wel bekend mee met weigerende relais :mrgreen:

Saluti , Marley164